لینک های دسترسی

Breaking News

مودی: هند می‌تواند پاکستان را در کمتر از ده روز با خاک یکسان کند


نرندرا مودی، صدر اعظم هند گفته است که در صورت جنگ تازه میان هند و پاکستان، هند قادر است که در کمتر از ده روز پاکستان را با خاک یکسان کند.

آقای مودی روز سه شنبه ۲۸ جنوری (هشتم دلو) در سخنرانی در جمعی از نظامیان هندی گفت: "پاکستان سه جنگ را (به هند) باخته است. به قوای مسلح ما بیش از هفت تا روز نیاز نخواهد بود تا پاکستان را با خاک یکسان کند".

او حملات هوایی نظامیان هندی را بر آنچه "پایگاه تندروان در کشمیر زیر ادارۀ پاکستان خواند" به عنوان ثبوت ادعای خود برجسته کرد. او گفت: "ما حملات را بر تروریستان در داخل خاک شان (پاکستان) انجام دادیم".

در فبروری سال گذشته، یک گروه تندرو جیش محمد مستقر در پاکستان بر نظامیان هندی در کشمیر زیر ادارۀ هند حمله کرد که در آن رویداد ۴۰ شبه نظامی هندی کشته شد. هند نیز در واکنش به این حمله چند محل را در کشمیر زیر ادارۀ پاکستان که به گفتۀ مقام‌های هندی "مراکز آموزشی گروه جیش محمد بود" آماج حملات هوایی قرار داد.

بیانات نرندرا مودی در آستانۀ انتخابات ایالتی در دهلی جدید که قرار است ماه آینده برگزار شود ابراز می‌شود. حکومت آقای مودی به خاطر تصویب تعدیلات جدید و جنجالی در قانون شهروندی آن کشور و رشد کند اقتصادی زیر فشار قرار گرفته است.

حکومت پاکستان ادعای آقای مودی را رد کرده و آن را "بیانات پرخاشگرایانه، غیرمسوولانه و جنگ طلبانه" خوانده است.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر بیانیه‌ای اظهارات آقای مودی را "وسوسۀ درمان ناپذیر" هند با پاکستان توصیف کرد.

هند و پاکستان سه بار در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ با هم جنگیده اند. این دو کشور یکبار دیگر نیز در سال ۱۹۹۹ نزدیک بود وارد جنگ تمام عیار شوند.

صدر اعظم مودی گفت که پاکستان با حمایت از تندروان در کشمیر زیر ادارۀ هند، در تلاش راه انداختن "جنگ نیابتی" بر ضد هند است.

کشمیر که در زمان استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ بین این دو کشور تقسیم شده است، همواره صحنۀ رویدادهای خونین بوده است.

XS
SM
MD
LG