لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: از استخدام افراد زیرسن جلوگیری شده است


یک روز پس از نشر گزارش سالانۀ وزارت خارجۀ امریکا که در آن از حضور کودکان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی افغان ذکر شده، وزارت داخله افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از آن اقدام کرده است.

در گزارش سالانۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده که در مورد "قاچاق انسان" منتشر شده، این وزارت از حضور افراد زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی افغان ابراز نگرانی کرده و افزوده است که این کودکان به هدف آزار و اذیت جنسی "بچه‌بازی" استفاده می‌شوند.

وزارت داخله روز یکشنبه ۲۸ جون (هشت سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اقدامات عملی را برای جلوگیری از استخدام افراد زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای پولیس این کشور روی دست گرفته است.

وزارت داخلۀ افغانستان همچنان افزوده که به هدف شناسایی هویت و مشخصات نیروهای پولیس، سیستم "اپس" را ایجاد کرده که یکی از اهداف این برنامه، جلوگیری از جلب و جذب افراد زیر سن ۱۸ سال است.

بر اساس معلومات این وزارت، تا اکنون مشخصات ۸۰ درصد منسوبین پولیس درج این سیستم شده است.

این وزارت یافته‌های وزارت خارجه امریکا را تایید و یا رد نکرده، اما گفته است که به هدف جلوگیری از استخدادم افراد زیر سن در صفوف پولیس افغانستان ادارۀ را زیر نام "ریاست امنیت داخلی" نیز ایجاد کرده است.

در اعلامیه آمده است: "ریاست مبارزه با فساد، طرز رفتار و سلوک پولیس و جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف پولیس را از نزدیک به ‌گونه جدی زیر نظارت قرار داده ومطابق قانون، اجرات می‌نماید."

این وزارت همچنان به شهروندان افغانستان اطمینان داده است که روند اصلاحات در صفوف نیروهای پولیس به گونۀ جدی جریان دارد.

پیش از این نیز گزارش‌های از حضور کودکان در صفوف نظامیان افغان نشر شده بود؛ اما مقام‌ها این گزارش‌ها را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG