لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل سبب تعلیق وظیفۀ فرمانده محلی پولیس شد


پولیس می گوید که امروز یک ماین جاسازی‌شده در منطقۀ خیرخانه کابل دو تن را کشته است.
پولیس می گوید که امروز یک ماین جاسازی‌شده در منطقۀ خیرخانه کابل دو تن را کشته است.

حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز یک ماین جاسازی‌شده در منطقۀ خیرخانه کابل زمانی منفجر گردید که موتر رفیع‌الله گل‌افغان عضو پیشین مشرانو جرگه از این ساحه عبور می‌کرد.

وزارت داخله افغانستان دو روز قبل اعلام کرد که بر اساس فیصله اخیر شورای امنیت ملی این کشور، هرگاه در ساحه تحت مسوولیت آمرین حوزه‌های امنیتی و قوماندانان امنیه ولسوالی‌ها، اختطاف و سایر جرایم به وقوع بپیوندد، در صورت سهل‌انگاری و غفلت وظیفه‌یی مورد پیگرد قاقونی قرار خواهند گرفت.

در اولین مورد تطبیق این تصمیم شورای امنیت ملی افغانستان، امروز وظیفۀ آمر حوزه یازدهم پولیس در کابل به حالت تعلیق در آمد.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا گفت که امروز انفجاری در ساحۀ حوزه یازدهم کابل به وقوع پیوست که در نتیجه یک کودک و یک خانم جان باختند و هفت تن دیگر زخمی شدند.

او گفت "وزارت داخله بر بنیاد همان اعلامیه که چندی پیش به رسانه‌ها فرستاده بود، ما تحقیقات را در این مورد آغاز کردیم و در گام نخست رهبری وزارت داخله وظیفۀ آمر حوزه یازده را به حالت تعلیق در آورد و به ریاست تفتیش این وزارت وظیفه داده شده تا از تمام مسؤولین تحقیقات را شروع کند و جزئیات را با مقامات وزارت داخله شریک سازد."

در همین حال رفیع‌الله گل‌افغان عضو پیشین مشرانو جرگه به صدای امریکا گفت صبح امروز در منطقۀ خیرخانه زمانی که موترش از کوچه به سرک عمومی بیرون می‌شد، ماین جاسازی‌شده در زیر پلچک منفجر گردید.

این عضو پیشین شورای ملی به صدای امریکا گفت "مردم عام کشته و زخمی شدند، سه – چهار نفر کشته شدند، حدود ده تن زخمی شدند، دو محافظم نیز زخم برداشتند."

آقای گل‌افغان در دور قبلی، پُست نایب دوم مشرانو جرگۀ افغانستان را به پیش می‌برد.

هنوز انگیزۀ این ماین‌گذاری در مسیر منزل آقای گل‌افغان روشن نیست و مسؤولیت آن را نیز کسی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG