لینک های دسترسی

Breaking News

قطر: بیش از ۱.۵ میلیون نفر برای دریافت 'پاس' جام جهانی فوتبال درخواست داده‌ اند


مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر در دوحه، پاتیخت قطر، آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد
مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر در دوحه، پاتیخت قطر، آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد

مقام‌های قطر روز یکشنبه ۱۶ اکتوبر (۲۴ میزان) گفتند که بیش از ۱.۵ میلیون نفر درخواست پاس اجباری جام جهانی فوتبال را کرده اند، مسابقاتی که قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر سال روان میلادی در آن کشور آغاز شود.

سعد السویدی، رییس خدمات هیا پاس (Hayya pass Service) گفته است که تا حالا بین ۱۰۵ تا ۱۰۷ میلیون نفر برای دریافت پاس از سراسر جهان درخواست داده اند. از کارت پاس نه تنها منحیث ویزه کار گرفته می شود، بلکه متقاضیان پس از دریافت آن، تکت مسابقات جام جهانی فوتبال، تکت ترانسپورتی و دسترسی به بخشی از ساحات تفریحی به دست میاروند.

همه افرادیکه سر از تاریخ اول نومبر به قطر سفر می کنند‌-صرف نظر از اینکه قصد تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال را دارند یا نی‌-باید کارت پاس را به دست بیاورند.

مقام‌های قطر گفته اند که آنان انتظار دارند بیش از یک میلیون بازدید کننده در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال از آن کشور دیدن کنند. انتظار می رود که صد‌ها هزار نفر از داخل قطر نیز به تماشای این مسابقات به دوحه بروند.

مقام‌ها گفته گفته اند که بازدیدکنندگان بین المللی پس از ریزف محل بود و باش و خرید تکت طیاره باید برای دریافت پاس درخواست بدهند.

مقام‌های قطری گفته اند که دو میدان هوایی بین المللی در دوحه، پایتخت آن کشور،‌ آمادگی می گیرند تا روزانه به ورود ۱۵۰ هزار نفر در روز رسیدگی کنند.

کسانیکه از عربستان سعودی و از طریق زمین وارد آن کشور می شوند، باید توسط بس مسافربری سفر کنند و اگر می خواهند با موتر شخصی خود به دوحه سفر کنند، باید فیس یکهزار و ۳۷۵ دالر را پرداخت کنند.

مقام‌ها گفته اند که مسوولین مرزی در گذرگاه زمينی ابو سامرا قادر خواهند بود در هر ساعت روند ورود چهار هزار نفر را به داخل قطر مدیریت کنند.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بر خلاف جام‌های جهانی گذشته که در ماه جون برگزار می شد، به خاطر گرمی هوا در قطر، برای نخستین بار در ماه نومبر در این کشور حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر در قطر آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG