لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای ضد و نقیض در بارۀ پیوستن ملیشه های محلی به طالبان در فاریاب


فرماندۀ نیرو های خیزش مردمی در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب می گوید که نیرو های تحت امرش پس از ورود طالبان به مرکز ولسوالی پراگنده شده اند.

ناصر قوماندان نیرو های خیزش مردمی به صدای امریکا، گزارش های را رد کرد که گویا حدود ۱۳۰ نفر تحت امرش پس از شکست خط مقاومت به طالبان تسلیم شده اند.

آقای ناصر گفت که طالبان حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر تحت امرش را از منازل بیرون کشیده و با خود برده است؛ اما، به گفتۀ وی همین اکنون در قریۀ غازان موقعیت داشته و با انسجام ۷۰-۸۰ نفر برای ضد حمله آمادگی می گیرد.

پیش از آن سخنگوی پولیس فاریاب به صدای امریکا گفته بود که ۱۳۰ نیروی خیزش مردمی با فرماندهی ناصر، شب گذشته به گروه طالبان تسلیم شده اند.

اما جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب این خبر را رد کرد و گفته بود که آن نیرو ها که شامل ۱۲۰ نیروی خیزش مردمی و ۱۰ پولیس می‌شوند، از ساحه نبرد به جای دیگر پناه برده اند.

این فرمانده نیرو های خیزش مردمی همچنان گفت که حدود ۳۰ نیروی کماندوُ ۲۰ سرباز اردو و ۱۰ کارمند پولیس و امنیت، همین اکنون در یک قلعه در یک کیلومتری مقر ولسوالی کوهستان در محاصره قرار داشته و تا کنون حملات نیرو های طالبان را عقب زده اند.

ولسوالی کوهستان دو شب پیش، پس از حملۀ گروهی طالبان مسلح سقوط کرد. به گفتۀ مقامات نظامی و ملکی ولایت فاریاب، جنگجویان طالب از ولایات غور، بادغیس، سرپل و فاریاب به ولسوالی کوهستان حمله ور شده اند.

در همین حال، نصرت‌الله جمشیدی، معاون سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید، قاری جانداد یک فرمانده ارشد طالبان با چهار تن از همراهانش در جریان حملات نیروهای هوایی در مرکز ولسوالی کوهستان/لولاش فاریاب کشته شدند.

به گفتۀ وی، در این حمله که پس از چاشت امروز انجام شد، سه تن از افراد گروه طالبان زخمی شده اند.

با این حال، هنوز گروه طالبان در پیوند به این خبرها ابراز نظر نکرده اند.

دو شب پیش، ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب پس از درگیری‌های چندین ساعته به تصرف گروه طالبان درآمد.

مقام‌های امنیتی در فاریاب هرچند از حملات هوایی بر ساختمان فرماندهی و ولسوالی، خبر داده اند اما تا هنوز رقم دقیق از تلفات ارائه نکرده اند.

هم‌زمان با این، مقام‌های امنیتی می‌گویند که نیروهای تازه نفس برای بازپس‌گیری ساحات از دست رفته به فاریاب اعزام شده اند.

XS
SM
MD
LG