لینک های دسترسی

Breaking News

برنامهٔ غذایی جهان: گرسنگی ناشی از کروناویروس زندگی میلیون‌ها افغان را تهدید می‌کند


برنامهٔ غذایی جهان اعلام کرده است که در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۲میلیون شهروند افغانستان با "عدم مصوونیت غذایی" مواجه بودند؛ اما شیوع کروناویروس در این کشور، میلیون‌ها افغان دیگر را نیز با خطر گرسنگی مواجه ساخته است.

دفتر برنامهٔ غذایی جهان ملل متحد در افغانستان با نشر خبرنامه‌ای روز شنبه اول اگست (۱۱ اسد) گفته است که در نظر دارد تا با ۱۰.۳ میلیون افغان که مصوونیت غذایی ندارند، کمک کند.

رابرت کسکا، معاون و سرپرست برنامهٔ غذایی جهان در افغانستان گفت که آنان برای مددرسانی به افغان‌های آسیب‌دیده از کووید۱۹ به ۵۳ میلیون دالر نیاز دارند.

این در حالیست که اداره انکشافی ایالات متحده برای افغانستان جهت رسیدگی به ۹۵ هزار خانواده متاثر از کروناویروس، ۱۲ میلیون دالر به برنامهٔ غدایی جهان کمک کرده است.

در اعلامیه برنامهٔ غذایی جهان به نقل از پیتر نتیلو، رییس اداره انکشافی ایالات متحده آمده است: " کووید‍۱۹ در سراسر کشور زندگی خانواده‌های را مختل ساخته که روز‌مزد بودند و یا تجارت‌های کوچک داشتند. به ویژه کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند و به دلیل قرنطین، فرصت به دست آوردن پول برای خرید غذا را ندارند."

این در حالیست که محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در افتتاح برنامه دسترخوان ملی گفته بود که در حال حاضر ۹۰ درصد شهروندان کشور زیر خط فقر "دو دالری" قرار دارند.

شمار مبتلایان کووید۱۹ در افغانستان به ۳۶۷۱۰ نفر و شمار جان‌باختگان به ۱۲۸۳ نفر رسیده است؛ البته این در حالیست که ظرفیت آزمایش نمونه‌های مشکوک در این کشور محدود است.

XS
SM
MD
LG