لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در یک محفل سالگره در امریکا چهار کشته و ۲۸ زخمی برجا گذاشت


رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که در اثر گلوله‌باری در یک محفل سالگره در ایالت الابامای ایالات متحده کم از کم چهار نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، گلوله‌باری حوالی ساعت ۱۰:۳۵ شب شنبه ۱۵ اپریل در شهر دیدویل در داخل سالونی به وقوع پیوست که در آن مراسم سالگرهٔ یک نوجوان ۱۶ ساله برگزار شده بود. بیشتر قربانیان این رویداد نیز نوجوانان شرکت کننده در این محفل اند.

کی ایفی، والی الابام، صبح یکشنبه در یک پیام تویتر نگاشت: "امروز صبح، با مردم دیدویل و باشندگان الابامایی خود سوگوارم. جنایت خشونتبار در ایالت ما جایی ندارد."

تصاویری که از سوی شاهدان این رویداد در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، پیکرهای خون‌آلود نوجوانانی را نشان می‌دهد که در کف سالون افتاده اند.

شماری از شاهدان مدعی شده اند که کشته شدگان این رویداد بیشتر از چهار نفر اند و وضعیت شماری از زخمیان، وخیم گزارش شده است.

تا اکنون انگیزهٔ این گلوله‌باری مشخص نشده و روشن نیست که مهاجم یک نفر بوده یا چند نفر و نیز اینکه آیا مهاجم یا مهاجمان مظنون بازداشت شده اند یا نه.

بر اساس آمار آرشیف خشونت‌های مسلحانه که یک نهاد غیرانتفاعی در ایالات متحده است،‌ از اول جنوری تا دهم اپریل سال روان نزدیک به ۱۵۰ گلوله‌باری و خشونت مسلحانه در ایالات متحده ثبت شده است که از این میان کم از کم ۱۲ مورد آن کشتار جمعی بوده است.

آمار این آرشیف نشان می‌دهد که در سال روان که هنوز فقط ۱۰۵ روز آن سپری شده است، بیش از ۱۱ هزار نفر در ایالات متحده به ضرب گلوله کشته شده اند که افزون بر کشتار جمعی، خودکشی، قتل و گلوله‌باری ناخواسته نیز شامل آن می‌باشد.

در تهیه این مطالب از گزارش فاکس نیوز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG