لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در هند؛ بیش از دو هزار مرگ دریک روز


وزارت صحت هند روز چهارشنبه ۲۱ اپریل (اول ثور) از ابتلای ۲۹۵۰۴۱ نفر به کووید۱۹ و مرگ ۲۰۲۳ نفر در یک شبانه روز گذشته خبر داد.

این وزارت گفته است که در مجموع تا اکنون در حدود ۱۵.۶ میلیون نفر در هندبه بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند که از آن میان۱۸۲ هزار و ۵۵۳ نفر جان باخته اند.

اس کی پندی داکتر موظف در انستیتیوت علوم طبی منوهر لوهیا در لکنوو می‌گوید: "این بار عفونت به سرعت شیوع می‌کند که حتا به مردم وقت نمی‌دهد که دوا دریافت کنند. بسیاری از افراد پیش از دریافت نتیجهٔ آزمایش می‌میرند."

بسیاری از شهروندان این کشور، سیاستمداران را برای اجازه دادن به اجتماعات گسترده که سبب موج جدید کروناویروس شده، مقصر می‌دانند.

رهبران مذهبی و صدها هزار از پیروان آیین هندویزم ماه گذشته در جشنوارهٔ دینی " مکار سنکرانتی" که در سواحل دریای گنگا برگزار شد، اشتراک کردند.

افزون بر آن نرندرا مودی، صدر اعظم هند، امیت شاه وزیر داخله و چندین سیاستمدار مخالف در تجمعات گستردهٔ انتخاباتی در پنج ایالت پر جمعیت اشترا ک کردند.

برعلاوه، ده‌ها هزار دهقان و طرفداران آنان از ماه نومبر سال گذشته به اینسو در حومهٔ پایتخت هند در خیمه‌های مزدحم بود وباش کرده و خواستار لغو سه قانون جدید در زمینه اصلاحات کشاورزی شده اند؛ قوانین که به گفته آنان قیمت محصولات را کاهش می‌دهد.

آقای مودی سه شنبه شب در سخنرانی‌اش تلاش کرد تا به مردم روحیه بدهد و گفت صنعت دواسازی و حکومت هند برای رفع کمبود بستر در شفاخانه‌ها، اکسیجن، آزمایشات و واکسین بر تلاش‌های خود افزوده اند.

اما او اعتراف کرد که"افزایش عفونت ها مانند طوفان آمده و نبرد بزرگی در پیش است".

این در حالی است که یک مقام دیگر دولتی گفت که حد اقل ۲۲ بیمار در یک شفاخانهٔ دولتی در ایالت مهاراشترا در غرب هند از اثر کمبود اکسیجن جان باخته اند.

هند پس از ایالات متحده، بیشترین آمار مبتلایان بیماری کووید۱۹ را در جهان دارد.

XS
SM
MD
LG