لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۳۱ تن به ظن قاچاق مواد مخدر در غزنی


مقام‌های محلی غزنی می‌گویند که در شش ماه اخیر ۳۱ تن به ظن قاچاق مواد مخدر در این ولایت بازداشت شده اند.

مقام‌های امنیتی ولایت غزنی می‌گویند که در این مدت بیش از۱۰۰ کیلوگرام، انواع مواد مخدر و ۱۳۵ لیتر تیزاب را از نزد قاچاقبران مواد مخدر، در مسیر شاهراه کابل - کندهار به دست آورده اند.

مدیریت مبارزه با مواد مخدر غزنی می‌گوید که کشت کوکنار و قاچاق مواد مخدر در ساحات ناامن و تحت کنترول طالبان در غزنی هنوز یکی از چالش‌های عمدۀ پولیس مبارزه با مواد مخدر غزنی محسوب می‌شود.

سمونوال عبدالغنی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه ولایت غزنی در این باره به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید: "غزنی عاری از کشت کوکنار است اما امسال در ساحاتی از ولسوالی اجرستان که زیر تصرف طالبان قرار دارد، مواد مخدر کشت شده است".

غزنی در امتداد شاهراه نمبر۱ افغانستان واقع شده است. مقام‌های محلی ناامنی موجود را در این ولایت، یکی از دلایل قاچاق مواد مخدر از این مسیر یاد می‌کنند.

فرماندهی امنیه غزنی می‌گوید که اخیرأ پولیس غزنی فعالیت‌های خود را در زمینه جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در این ولایت تشدید بخشیده است.

سمونوال فرید احمد مشعل، فرمانده امنیه ولایت غزنی می‌گوید: "امروز نیز یک قاچاقبر با ۲۵ کیلو گرام هیروئین را از مسیرشاهراه نمبر۱ کشف و دستگیر شد و طوری که ما قبلأ وعده کرده بودیم اجرأات پولیس در زمینه جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و غصب زمین‌ها جدی‌تر می‌شود و ما در این زمینه اقدامات جدی انجام خواهیم داد".

باشندگان غزنی از مقام‌ها می‌خواهند تا در زمینه تداوی معتادین در این ولایت نیز اقدامات جدی تری صورت گیرد.

در حال حاضر تنها یک شفاخانۀ ۵۰ بستر تداوی معتادین در ولایت غزنی فعال است.

خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که هم اکنون هزاران معتاد در کنار دریایی غزنی و کوچه، پس‌کوچه‌های این ولایت سرگردان اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG