لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ سه‌هزار خانواده را در سرپل آواره کرده است


شورای ولایتی سرپل گفته است که موج تازۀ ناامنی‌ها سه‌هزار خانواده را از ولسوالی سانچارک این ولایت آواره ساخته است.

محمدنور رحمانی، رئیس این شورا گفت که خانواده‌های بیجاشده وضعیتی بد دارند و به کمک‌های عاجل نیاز است.

آقای رحمانی افزود: "چالش‌های که در ولسوالی سانچارک از اثر عملیات به وجود آمده، تعداد هزارها خانواده، تقریباً بیش از سه هزار خانواده از قریه‌های تبر، تغای‌خواجه، داوتوم، گذر، لنگر به مرکز ولایت سرپل و ولسوالی‌های همجوار سوزمه ‌قلعه سانچارک و گوسفندی بیجاشده و وضعیت مهاجرین نگران کننده است".

خانواده‌های بیجاشده از ولسوالی سانچارک ولایت سرپل، در مکاتب مرکز این ولایت پناه گرفته اند.

عزیزالله یک باشنده ولسوالی سانچارک که با خانواده‌اش به مرکز سرپل بیجاشده است، از مسوولین حکومتی انتقاد کرد و انتظار دارد که نهاد‌های امدادرسان به وضعیت آنان رسیدگی کند.

او افزود: "یک شخص دلسوز پیدا نمی‌شود که از حال این مردم با خبر شود، ما یک وکیل دلسوز هم نداریم که به حال ما رسیدگی کند، ببینید که چند نفر مریض شدند".

خال بانو ۵۵ ساله از زنان ولسوالی سانچارک سرپل گفت که ادامه درگیری‌ها هست و بودش را تاراج کرد و آنان مسافۀ طولانی را برای زنده ماندن پیموده اند.

این زن کهنسال گفت: "ما با پای برهنه و شکم گرسنه از خانه های خود فرار کردیم و هیچ امکانات نزد خود نداریم و تنها توانستیم خود را به شهر برسانیم".

ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل گفت که به دلیل مساعد نبودن وضعیت اقلیمی، عملیات نظامی برای سرکوب هراس‌افگنان با کندی روبرو گردیده است.

آقای امانی افزود: "به دلیل خرابی هوا، عملیات هوایی ما به کندی پیش می‌رود؛ ولی عملیات زمینی ما ادامه دارد، عملیات زمینی هم به مشکل مواجه شده به علت اینکه دشمن از خانه‌های مردم تیرکش جور کرده و خانه‌های مردم را تخریب کرده از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند و نیروهای ما تلاش می‌کند که به مردم و خانه‌های مردم آسیب نرسد".

سرپل ولایتی ناامن در شمال افغانستان است که هم اکنون چندین ولسوالی این ولایت گواه حضور گستردۀ از طالبان است. ولسوالی کوهستانات این ولایت از مدت دوسال به این سو در کنترول طالبان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG