لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ۴۳ سرباز افغان را در کندهار کشتند


طالبان بر پایگاه سربازان اردو در ولسوالی میوند یورش بردند
طالبان بر پایگاه سربازان اردو در ولسوالی میوند یورش بردند

حوالی ساعت ۲:۵۰ شب گذشته گروهی از مهاجمان بر کمپ چشموی اردوی ملی در ولسوالی میوند ولایت کندهار حمله کردند که در نتیجه آن از ۴۳سرباز اردو کشته شدند.

تورن‌جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در بیانیه‌ای گفته است که در آن کمپ ۶۰ تن از نیروهای اردوی ملی موجود بودند.

او می‌افزاید "در درگیری به تعداد ۴۳ تن آنان شهید، نُه تن زخمی، شش تن لادرک بودهو دو تن از این حمله جان به سلامت برده، در مقابل از دشمن در این حمله ده تن کشته شده اند".

به گفتۀ وی، قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل به محل رویداد رفته و فعلاْ قضیه تحت بررسی قرار دارد.

از سوی دیگر، دگرمن خواجه محمد علوی، مسؤول ارتباطات قول اردوی ۲۰۵ اتل، به رادیو آشنا – صدای امریکا، گفت که این حمله تا ساعت شش صبح ادامه یافت.

او افزود "پایگاه عملیاتی ما برای مدتی سقوط کرد. اما دوباره آن را تصرف کردیم، ما هم تلفات داریم که آمار دقیق آن بعداً روشن خواهد شد و اجساد ده تن از دشمنان در ساحه باقی مانده است".

جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه ولایت کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، در آن حمله به پولیس آسیبی نرسیده است و سربازان پولیس برای عقب‌زدن جنگجویان طالبان به موقع به ساحه رسیدند.

قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی طالبان، مسوولیت این حمله را به دوش گرفته در بیانیه‌ای ادعا کرده است که در این حمله بیش از ۶۰ نیروی امنیتی افغان کشته و زخمی شده اند.

به ادعای وی، این حمله با انفجاری موتر هاموی مملو از مواد انفجاری انجام شده است و در این حمله پنج وسایط زرهی تخریب و یک وسیلۀ زرهی به دست این گروه افتاده است.

اما مقام‌های امنیتی کندهار ارقام تلفاتی را که طالبان مدعی شده اند، تایید نکرده اند.

ولسوالی میوند در ۱۱۰ کیلومتری غرب شهر کندهار هم‌مرز با ولسوالی‌های ناامن گرشک و سنگین ولایت هلمند موقعیت دارد.

یک و نیم ماه پیش نیز طالبان بر یک قرارگاه اردوی ملی در ولسوالی خاکریز حمله کردند که در نتیجه ۴۰ سرباز اردو کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG