لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر فاقد مدرک در پاکستان ثبت نام شد


روند ثبت نام مهاجرین افغان فاقد مدرک در پاکستان، در ۲۱ مرکز به پیش برده می‌شود
روند ثبت نام مهاجرین افغان فاقد مدرک در پاکستان، در ۲۱ مرکز به پیش برده می‌شود

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان می‌گوید که از آغاز پروسۀ ثبت نام مهاجرین افغان فاقد مدرک در پاکستان تا اکنون بیش از ۴۰۰هزار تن ثبت نام شده اند.

حفیظ احمد میاخیل، مشاور مطبوعاتی این وزارت در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، روند ثبت نام مهاجرین افغان فاقد مدرک در پاکستان، در ۲۱ مرکز به پیش برده می‌شود.

این روند به منظور دریافت اقامت قانونی، مهاجرین افغان فاقد مدرک در پاکستان، در ۲۵ اسد سال روان خورشیدی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که در شش ماه خاتمه یابد.

آقای میاخیل افزود "از آغاز ثبت و راجستر افغان‌های فاقد مدرک در پاکستان تا اکنون در ۲۱ مرکز ثبت و راجستریشن ۴۱۴هزار و ۵۷۶ تن ثبت و راجستر شده اند که از این جمله ۱۶۷هزار و ۳۱۹ تن شان مرد بوده، ۱۴۵هزار و ۷۰۳ تن زن و ۱۱۴هزار و ۵۴ تن هم طفل استند".

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، تخمین می‌کند که در حدود ۷۰۰هزار مهاجر افغان فاقد مدرک از طریق این پروسه در پاکستان ثبت نام خواهند شد.

بر بنیاد آمار این وزارت، پاکستان میزبان حدود یک میلیون و ۹۴۷هزار مهاجر و پناهندۀ افغان است.

افغانستان و ایران نیز برای اقامت قانونی مهاجرین فاقد مدرک افغان در ایران، توافق مشابه داشتند تا مهاجرین غیرقانونی ثبت نام شوند.

اما آقای میاخیل، گفت، این توافق به شکلی که باید عملی می‌شد، نشد؛ ولی افزود، حدود ۸۰هزار کودک مهاجر افغان فاقد مدرک برای آموزش ثبت نام شدند که هم‌زمان با آنان، خانواده‌های شان نیز ثبت گردیدند.

XS
SM
MD
LG