لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ در امریکا تطبیق شد


مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است که بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ در امریکا تطبیق شده است.

آمار این مرکز نشان می‌دهدکه تا کنون نزدیک به ۷۰ میلیون دوز این واکسین به مراکز صحی در سرتاسر ایالات متحده توزیع شده است.

واکسین‌های تطبیق شده در ایالات متحده همه محصول شرکت‌های مودرنا و فایزر-بیوان‌تک بوده است، اما مشخص نشده است که چه مقدار از کدام این واکسین‌ها تطبیق شده است.

بر اساس آمار مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده، بیش از ۱۳ میلیون نفر هر دو دوز واکسین را دریافت کرده و بیش از ۲۴ میلیون نفر دیگر تا کنون یک دوز این واکسین را دریافت کرده اند.

نخستین گروهی که در ایالات متحده واکسین کووید۱۹ را دریافت کردند، کارکنان طبی و کسانی بودند که در خانه‌های سالمندان اقامت یا وظیفه دارند.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است که تا کنون حدود ۵.۷ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ به ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان تطبیق شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده که به تاریخ ۲۰ جنوری سال روان زمام امور را در دست گرفت، تعهد کرده است که در صد روز نخست ریاست جمهوری وی صد میلیون نفر در ایالات متحده واکسین کووید۱۹ دریافت خواهند کرد.

از جمعیت بیش از ۳۳۰ میلیون نفری ایالات متحده حدود ۲۷.۶ میلیون نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۴۸۵ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG