لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۵۱ هزار افغان در ماه اگست بیجا شده اند


بیشترین بیجاشدگان از ولسوالی غورماچ بوده اند
بیشترین بیجاشدگان از ولسوالی غورماچ بوده اند

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) امروز با نشر گزارش یک ماهۀ این اداره گفت، ۵۱ هزار و ۵۰۰ در پنج ولسوالی به دلیل درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت افغانستان بیجا شده اند.

بر اساس آماری که این اداره بیان کرده است؛ ولسوالی غورماچ فاریاب با ۲۱ هزار بیجاشده در صدر، بالامرغاب بادغیس با ۱۴ هزار در ردۀ دوم و جانی‌خیل پکتیا با هفت هزار و ۷۰۰ بیجاشده در جایگاه سوم قرار دارند.

همچنان، گزارش اوچا نشان می‌دهد که پنج هزار و ۳۰۰ تن در تیوره غور و سه هزار ۵۰۰ تن نیز در ولسوالی گومل پکتیکا از مناطق اصلی شان به دلیل جنگ‌های مسلحانه بیجا شده اند.

وزارت امور مهاجرین افغانستان قبلاً به رادیو آشنا – صدای امریکا تأیید کرده است که از ماه جنوری تا اواخر ماه اگست، ۲۰۰ هزار افغان از مناطق اصلی شان بیجا شده اند.

به گفتۀ مهرخدای صبار، رئیس امور مهاجرین این وزارت گفته است که از این رقم بین ۶۰ تا ۷۰ هزار بیجاشدۀ داخلی دوباره به مناطق اصلی شان برگشته اند.

با این همه، بر اساس گزارش اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، از جملۀ ۴۱۴ میلیون دالر برای رسیدگی به وضعیت بیجاشدگان داخلی و افراد نیازمند، کشورها و نهادهای کمک کننده ۱۷۹.۵ میلیون دالر کمک کرده اند که ۴۳ درصد بودجه مورد نیاز را تشکیل می‌دهد.

اما هنوز هم به ۲۳۴.۵ میلیون دالر دیگر هنوز هم نیاز است تا در مجموع امسال به ۳.۶ میلیون افغان بیجاشده و نیازمند کمک صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG