لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: ۵۱ منسوب ترافیک کابل از وظایف شان برکنار شدند


وزارت داخله‌ای افغانستان می‌گوید که امروز ۲۰ فبروری (دوم حوت) ۵۱ تن از منسوبین مدیریت ترافیک کابل از وظایف شان برکنار شده و زیر تحقیق قرار گرفتند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت گفته است که این اقدام در پی اصلاحات جدی در این وزارت روی دست گرفته شده است.

او افزود که از این پس کمیشن‌کاران حق ندارند به نمایندگی از فرد دیگری اسناد را طی مراحل کنند و در صورت تخطی از این امر بازداشت خواهند شد.

آقای آرین علاوه کرد که کمیشن‌کاران زمینه‌ای فساد و اخاذی را مساعد می‌سازند و تیم‌های کشفی به دنبال شان اند.

این در حالی است که این وزارت امروز از بازداشت ۱۲ کارمند وزارت شهرسازی، به‌شمول دو مقام این وزارت، به اتهام فساد خبر داد.

به گفتهٔ مقامات، این افراد از سوی پولیس مبارزه با جرایم سنگین وزارت داخله به اتهام اختلاس و سو استفاده از وظیفه بازداشت شده اند.

در اوایل ماه جاری، ادارۀ بازرس افغانستان اعلام کرد که ۲۳۲ نفر به ظن فساد در بودجۀ کروناویروس، خرید تجهیزات طبی و ادویه، مدیریت ضعیف در سکتور صحت و برخی موارد دیگر به لوی سارنوالی معرفی شده اند.

به دنبال آن، سفارت ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان خواهان مبارزۀ جدی با فساد اداری در این کشور شده و از مقام‌های افغان خواست که باید جلو فساد را در این کشور بگیرند.

پیش از این، اتحادیه‌ٔ اروپا خواهان مبارزه جدی با فساد اداری در افغانستان شده بود.

ون برندت، سفیر و نمایندۀ اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این کشور در راستای مبارزه با فساد پیشرفت‌هایی داشته است، اما برای اجرای قوانین و سیاست‌های ضد فساد به تلاش‌های بیشتر نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG