لینک های دسترسی

Breaking News

شلیک گلولۀ هاوان، جان یازده عضو یک خانواده را در هلمند گرفت


مقامات محلی هلمند میگویند که کشته شدگان حادثۀ سنگین همه اعضای یک خانواده و افراد ملکی اند
مقامات محلی هلمند میگویند که کشته شدگان حادثۀ سنگین همه اعضای یک خانواده و افراد ملکی اند

مقامات شورای ولایتی هلمند و باشندگان محل می‎گویند شب گذشته، به سبب شلیک شدن، گلولۀ هاوان بر یک خانواده، یازده عضو یک خانواده شامل هشت مرد و چهارزن کشته شدند.

این رویداد در منطقۀ "ماته لکنه" ولسوالی سنگین، ولایت هلمند رخ داده است.

محمدکریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند به صدای امریکا گفت تا اکنون به گونۀ دقیق مشخص نیست که این تلفات ناشی از پرتاب گلوله هاوان بوده و یا هم نتیجۀ حملات هوایی بوده است.

آقای اتل افزود که این منطقه از حاکمیت نیروهای دولتی بیرون است؛ اما قوماندانی قول اردوی ۲۱۵ میوند به آنان وعده کرده است که در مورد این رویداد تحقیق می‎کند و نتیجۀ آن را با شورای ولایتی هلمند شریک می‎سازند.

تمامی کشته شده‎ها، اعضای یک خانواده و افراد ملکی اند.

حاجی میمون، رئیس خانوادۀ متضرر شده، به صدای امریکا گفت این رویداد جان تمام اعضای این خانواده‌ای یازده نفری را گرفته است.

او افزود که منطقۀ "ماته لکنه" دور از مرکز ولسوالی سنگین موقعیت دارد و خارج از حاکمیت نیروهای دولتی و مخالفان مسلح است.

حاجی میمون گفت روز گذشته برای خریداری مواد مورد نیاز برای خانواده خویش، به مرکز ولسوالی گرشک رفته بود و تا اکنون برایش روشن نیست که این حادثه در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای طرفدار دولت بوده است و یا از سوی فرد یا گروهی انجام شده است.

به گفتۀ حاجی میمون، از قریه‎های "کلیمان" و "توغی" نیز خبرهای مبنی بر کشته شدن افراد ملکی رسیده است؛ اما او تأکید کرد تا اکنون جزییات بیشتر در این مورد بدست نیاورده اند.

در همین حال تورن‌جنرال ولی محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند ولایت هلمند، به صدای امریکا گفت در مورد رویدادهای ولسوالی سنگین ولایت هلمند برای آنان نیز معلومات رسیده است؛ اما پس از تحقیق آن‎را با رسانه‎ها شریک می‎سازند.

این در حالیست که از چها روز به این‌سو، عملیات‎های مشترک نظامی نیروهای امنیتی افغان و نیروهای بین‏المللی، در مناطق مرکزی ولسوالی سنگین آغاز شده است.

مأموریت حمایت قاطع تأیید می‏کنند که نیروهای امریکایی در ۲۴ ساعت گذشته چندین مأموریت نظامی مشترک در ولسوالی سنگین ولایت هلمند داشته اند.

دفتر ماموریت حمایت قاطع در کابل می‏گوید از اتهامات مبنی بر تلفات افراد ملکی در ولسوالی سنگین، آگاهی دارد و این اتهامات را به گونۀ جدی بررسی می‏کند؛اما نیروهای حمایت قاطع ادعای طالبان را مبنی بر استفاده از طیاره‎های بی۵۲ (B52) در این عملیات‎ها، رد می‎کند.

XS
SM
MD
LG