لینک های دسترسی

Breaking News

مختار مجید، هنرمند معروف افغانستان درگذشت


مختار مجید، هنرمند فقید افغانستان، در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی به اوج شهرت رسید
مختار مجید، هنرمند فقید افغانستان، در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی به اوج شهرت رسید

مختار مجید، هنرمند و آوازخوان معروف افغانستان روز پنجشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) در ایالت ورجینیای ایالات متحدهٔ در اثر بیماری سرطان به عمر ۵۸ سالگی درگذشت.

مختار مجید در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی یکجا با فرهاد دریا، جاوید راهی، وحید صابری و اسد بدیع گروه موسیقی "باران" را ایجاد کردند که به سرعت در سراسر افغانستان به شهرت و محبوبیت رسید.

واکنش‌ها به درگذشت مختار مجید

درگذشت مختار مجید با واکنش گسترده‌ای از هنرمندان و سایر افغان‌ها در نقاط مختلف جهان را در پی داشت.

فرهاد دریا،‌ هنرمند و آواز خوان معروف افغانستان که از چهار دهه به این‌سو با مختار مجید دوست و همکار عرصهٔ موسیقی بود، در صفحهٔ فیسبوک‌اش نوشته است: "گریه مجالم نمی‌دهد چیزی بنویسم. امروز یک برادر، یک رفیق، یک یار، یک هم‌صدا و شاهد نیمی از خاطرات زندگیم را از دست دادم. امروز مختار مجید - مُخی - خودم را از دست دادم.

وحید صابری، هنرمند معروف و سابقه دار افغانستان، با ابراز تسلیت به اعضای خانوادهٔ مختار مجید، گفته است که مجید یکی از بهترین‌های گروه باران بود.

هارون یوسفی،‌ روزنامه‌نگار و طنز نویس افغان مقیم بریتانیا،‌ درگذشت مختار مجید را به خانواده و دوست‌داران آوازش تسلیت گفته است.

آریانا سعید،‌ هنرمند سرشناس افغانستان، در صفحهٔ فیسبوک‌اش ابراز امیدواری کرده است که خبر درگذشت مختار مجید نادرست باشد.

وحید قاسمی، یکی از هنرمند پر آوازۀ دیگر افغانستان که برای بسیاری از هنرمندان این کشور کمپوز ساخته است، در صفحهٔ فیسبوک خود، برای مختار مجید طلب مغفرت کرده است.

مختار مجید قبل از مسلط شدن طالبان بر افغانستان بازخوانی آهنگ "وطندار گلم عیدت مبارک" را با فرهاد دریا و قیس الفت اجرا کرد.

اما فرهاد دریا در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفت که اخیراً یک آهنگ دوگانه را با مختار مجید ثبت کرده است، اما به دلیل بیماری آقای مجید، فرصت دست نداد تا این آهنگ دوگانه را تصویری نیز ضبظ کنند.

XS
SM
MD
LG