لینک های دسترسی

Breaking News

ملا برادر با جواد ظریف در تهران ملاقات کرد


ملا عبدالغنى برادر، مسوول دفتر سياسى گروه طالبان در قطر و رييس هيات مذاكره كننده آن گروه با امريكا، به تهران سفر كرده و با جواد ظريف وزير خارجه ايران ديدار كرده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در یک پیام تويتر نگاشته است كه ملا برادر و هيات همراه وى با آقاى ظريف در مورد روند صلح در افغانستان صحبت كرده اند.

در صفحه تویتر سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این هم نگاشته شده است که هیات گروه طالبان علاوه بر موضوع صلح، دربارۀ مشکلات مهاجران ساکن در ایران نیز بحث کرده و مقامات ایرانی نیز در حل مشکلات مهاجران افغان، وعده داده اند.​

رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند که آقای ظریف در این دیدار با تاکید بر روند همه شمول صلح در افغانستان، از همکاری کشورش در این زمینه ابراز آمادگی کرده است.

پس از آغاز گفتگوهای صلح میان زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان و نمایندگان طالبان که کم و بیش از یکسال به اینسو جریان دارد، این دومین دیدار نمایندگان طالبان با مقام‌های ایرانی است.

این در حالی است که چندی پیش وزارت دفاع امريكا گزارش داد که ایران از سال ٢٠٠٧ به اينسو گروه طالبان را به صورت منظم حمایت می کند.

هر چند ایران همواره هر نوع همکاری با گروه طالبان را رد کرده و آن را بخشی از "جنگ تبلیغاتی" امریکا در منطقه دانسته است.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در گزارش خود گفته بود که ایران برای مقابله با نفوذ امریکا و غرب در افغانستان، به حمایت از گروه طالبان ادامه داده و به این گروه اسلحه، آموزش و منابع مالی فراهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG