لینک های دسترسی

Breaking News

ملا برادر به دعوت رسمی چین به آن کشور سفر کرد


دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که یک هیات عالی رتبه این گروه در یک سفر رسمی دو روزه به چین سفر کرده است.

محمد نعیم وردک، سخنگوی این دفتر روز چهارشنبه ۲۸ جولای (شش اسد) در توییترش نوشته است که ملا برادر آخند، معاون سیاسی گروه طالبان و رییس دفتر سیاسی آن کروه در قطر در راس یک هیات نه نفری روز سه شنبه (۲۷ جولای) به چین سفر کرد.

آقای وردک گفته است که ملا برادر با وانگ یی، وزیر خارجه چین، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه چین برای افغانستان دیدار کرده و روی "مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مربوط به دو کشور، اوضاع کنونی افغانستان و روند صلح" گفتگو کرده اند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزوده است که هیات این گروه به مقام‌های چینایی اطمینان داده که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

آقای وردک در توییترش نوشته است:"چین تعهد نمود که همکاری خود را با مردم افغانستان ادامه وگسترش خواهد داد و گفت که در امور افغانستان دخالت نمى كنند، بلکه به حل مشکلات و ایجاد صلح کمک خواهند نمود".

وزارت خارجه افغانستان در واکنش گفته است که از سفر هیات طالبان به چین در آگاه بوده و هدف آن ابراز نگرانی چین "مبنی بر وضعیت امنیتی در افغانستان، حضور جنگجویان و تروریستان خارجی در کنار طالبان و حمایت دولت چین از گفتگوهای صلح و توافق سیاسی" بوده است.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان که روز چهارشنبه ۲۸ جولای (شش اسد) نشر شده، آمده است که مقام‌های چین از طالبان خواسته که به راه حل سیاسی تن دهند و روابط شان را با گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع کنند.

XS
SM
MD
LG