لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: کشته‌ شدن رهبر طالبان پاکستان نتیجه تلاش‌های استخباراتی افغانستان است


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با تائید کشته شدن ملا فضل الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان، بار دیگر از مقام‌های پاکستان خواسته تا "طالبان افغان" ساکن در آن کشور را به میز گفتگوهای صلح بکشانند.

رئیس جمهور غنی در توییترش نوشته است که روز جمعه (۲۵ جوزا) در صحبت تیلفونی با ناصر الملک، صدراعظم پاکستان و جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز آن کشور، کشته شدن ملا فضل الله، رهبر طالبان آن کشور را تائید کرده است.

رئیس جمهور غنی گفته که کشته شدن این مقام ارشد طالبان پاکستانی "نتیجه تلاش‌های خسته‌گی ناپذیر استخباراتی نهادهای امنیتی" افغانستان است.

به نقل از توییتر رئیس جمهور غنی، مقام‌های پاکستانی در صحبت با وی، مرگ ملا فضل الله را "گامی بزرگ" در راستای اعتماد سازی میان دو کشور خوانده و تعهد کرده اند که از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنند.

آقای غنی، در توییترش نوشته است "من از صدراعظم و لوی درستیز پاکستان درخواست کردم که اقدامات عملی را برای کشاندن طالبان افغان ساکن در پاکستان به میز مذکرات صلح، بردارند".

مقام‌های افغان و امریکایی گفته اند که ملا فضل الله، رهبر طالبان پاکستان روز چهارشنبه (۲۳ جوزا) در ولایت کنر افغانستان توسط حمله طیاره بی سرنشین امریکایی کشته شد.

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که ملا فضل الله در حال سفر در امتداد خط دیورند بود که هدف حمله قرار گرفت.

آتش بس میان حکومت افغانستان و طالبان

به گفته رئیس جمهور غنی، مقام‌های پاکستان در صحبت با وی، آتش بس بی‌پیشنه میان حکومت و طالبان را دست‌آورد بزرگی برای دو طرف درگیر خوانده اند.

روز گذشته، آتش بس دو طرفه میان نیروهای افغان و جنگجویان طالبان آغاز شد، بربنیاد برخی تصاویری که در صفحات مجازی به نشر رسیده، شماری از اعضای طالبان و نیروهای افغان با هم عید مبارکی کرده اند و عکس سلفی گرفته اند.

این رفتار نیروهای دو طرف، مورد استقبال شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز قرار گرفته و آنان اظهار امیدواری کرده اند که این اتش بس ادامه یابد و منجر به صلح دایمی شود.

XS
SM
MD
LG