لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان با آماده گی امنیتی میزبان دومیلیون مسلمان جهان است


امسال حدود دومیلیون مسلمان جهان برای ادای رکن پنجم اسلام، ادای مراسم حج به عربستان سعودی سفر کرده اند. افراد با رسیدن به مکه در مراسم پنج الی شش روز به طواف مکه معظمه می پردازند.

درین میان از افغانستان همه ساله افغان ها نیز برای طواف مکه به عربستان سعودی سفر میکنند. طبق آخرین آمارمنتشر شده در صفحه فیسبوک وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان، امسال بیشتر از ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن از حجاج از ده ها ولایت افغانستان برای مراسم حج به عربستان سعودی سفر کرده اند. ازجمله ۲۵ درصد آن را طبقه اناث تشکیل می دهند.

در حالیکه عربستان سعودی با تهدیدات مطرح شده از سوی شبه ‌نظامیان القاعده و دیگر جناح‌ های افراطی داخلی روبروست، امسال برای تامین امنیت حجاج صد ها هزار نیروی امنیتی را موظف نموده است.

سخنگوی وزارت داخله عربستان سعودی میگوید برای تامین امنیت مراسم حج در شهرهای مینه، مکه، کوه عرفات و سایر مناطق که حجاج طی روز های حج رفت وآمد دارند، بیشتراز صد هزار نیروی امنیتی موظف کرده اند. منصور الترکی، سخنگوی وزارت داخله عربستان سعودی میگوید حدود نه صد هزار پولیس برای تامین امنیت حجاج موظف شده اند.

برعلاوه مقامات سعودی برای کمک به حجاج خدمات ترجمه را نیز فراهم نموده است. برای کمک به حجاج ده ها ترجمان استخدام شده اند و خدمات ترجمانی بیست و چهارساعته به زبان های انگلیسی، فارسی، ملای، هوسا، ترکی، چینی و اردو به سایر زبانها ارائه میکنند.

از جانب دیگر امسال عربستان به کمک گزینه تکنالوژی برای رهنمایی میلیون های حاجی طی مراسم حج آماده گی گرفته است که شامل دستبند های برقی هویت با جی پی اس یا رد یاب است.

این نوع دستبند ها بعد از حادثه هلاک شدن حجاج سه سال قبل در منطقه مناء برای کمک و شناخت از حجاج درنظر گرفته شده است.

وزارت حج عمره عربستان سعودی برای ایجاد سهولت برای حجاج سیستم های تکنالوژی را درنظر گرفته است. طبق اظهارات وزیر حج عمره این خدمات برای حجاج لازم است تا به همدیگر در ارتباط باشند.

دیدار از مکه معظمه یکی از مهمترین بخش های توریزم در عربستان سعودی بشمار میرود. حج عمره سالانه میلیون های دالر از بابت نیاز های سفر مسلمانان، جای بود وباش، وسایط نقلیه، و خرید تحفه بدست میآورد.

عربستان سعودی میلیارد‌ها دلار ازعواید نفتی خود را برای تامین امنیت حجاج طی مراسم حج بخصوص در منطقه منا به مصرف میرساند.

XS
SM
MD
LG