لینک های دسترسی

Breaking News

میانمار از حملهٔ نظامی روسیه به اوکراین حمایت کرد


شماری از نظامیان میانمار در حال رسم گذشت به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز استقلال آن کشور
شماری از نظامیان میانمار در حال رسم گذشت به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز استقلال آن کشور

حکومت نظامی میانمار روز پنجشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) حمایت خود را از حملهٔ نظامی روسیه به اوکراین اعلام کرد.

میانمار با این اقدام خود را در تقابل با بخش اعظم جامعهٔ جهانی قرار داده است، به ویژه کشور‌های غربی که تعزیرات شدید اقتصادی را بر مسکو وضع کرده اند.

جنرال زاو مین تون، سخنگوی شورای نظامی میانمار، در مصاحبه‌ای با صدای امریکا، گفت که به دو دلیل عمده از تهاجم روسیه بر اوکراین حمایت می‌کند.

آقای تون گفت:‌‌ "نخست، روسیه برای تحکیم حاکمیت خود کار کرده است. فکر می‌کنم این کاری درستی است که انجام داد. دوم،‌ به جهان نشان داد که روسیه یک قدرت جهانی است."

روسیه یکی از معدود کشور‌های جهان است که از شورای نظامی میانمار که به تاریخ اول فبروری ۲۰۲۱ میلادی از طریق کودتا قدرت را غضب کرد، حمایت کرده است.

نظامیان میانمار حکومت غیر نظامی آن کشور را خلع قدرت کرده و آنگ سان سوچی، رهبر آن کشور، و سایر مقام‌های بلندپایهٔ میانمار را توقیف کردند.

پس از کودتای نظامی،‌ ملل متحد و کارشناسان همواره خواهان منع فروش تسلیحات به شورای نظامی میانمار شده اند، اما مسکو این خواست را نادیده گرفت.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه ۲۴ فبروری عملیات نظامی بر اوکراین را اعلام کرد و به سایر کشور‌ها هشدار داد که هرگونه مداخله با عملکرد روسیه موجب "پیامد‌هایی خواهد شد که آنها هرگز ندیده اند".

رییس جمهور پوتین گفته است هدف عملیات نظامی روسیه "غیرنظامی کردن" اوکراین غرض محافظت غیرنظامیان در شرق اوکراین است و از نیروهای اوکراینی خواست تا به "طور فوری سلاح خود را به زمین بگذارند" و خانه‌های شان بروند، در غیر آن، سربازان اوکراین مسوول خون‌ریزی خواهند بود.

XS
SM
MD
LG