لینک های دسترسی

Breaking News

هدف حملات امروز در ننگرهار قونسلگری هندوستان بود


سه مهاجم انتحارى با استفاده از يک موتر بم گذاری شده بر کمربند امنيتى قونسلگری هندوستان در شهر جلال آباد حمله کردند که در این رویداد نُه نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شد. تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

جنرال محمد شريف امين، قوماندان امنيه ننگرهار در محل رویداد به رادیو آشنا گفت که هدف انتحار کنندگان قنسولگری هندوستان بود، اما نتوانستند خود را به هدف برسانند.

جنرال امين مي گوید که در این رویداد به نیرو های پولیس و کارمندان داخلی و خارجی قونسلگری آسیبی نرسیده است.

او می افزاید که مهاجمان با سلاح دست داشتۀ شان کودکانی را که در مسجد همجوار سرگرم آموزش قرآن بودند هدف قرار داده و در آن ساحه موضع گرفتند.

احمد ضيا عبدالزى، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا گفت که کشته شدگان غیرنظامیان و عمدتاً کودکان بودند. به گفتۀ وی در میان زخمی شدگان این رویداد یک منسوب پولیس نیز شامل است. وضعیت صحی شماری از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

سجاد یکی از دکانداران محل که شاهد این رویداد بود به رادیو آشنا گفت که پنج نفر از وی سراغ قونسلگری هندوستان را گرفتند و به همان سو حرکت کردند. او می افزاید که اندکی بعد انفجاری خیلی شدیدی در نزدیکی آن محل رخ داد.

درگیری میان مهاجمان و نیرو های امنیتی افغان که برای دو ساعت ادامه داشت، خساراتی را به منازل مسکونی و دکانهای آن ساحه نیز وارد کرده است.

وزارت خارجۀ هندوستان با نشر بیانیه یی ضمن محکوم کردن این حمله گفت که طراحی آن در بیرون از مرز های افغانستان صورت گرفته است، اما به کدام کشور مشخصی اشاره نکرد. در بیانیه آمده است که وقوع چنین رویداد ها، هندوستان را از تعهداتش به بازسازی و انکشاف افغانستان باز نخواهد داشت.

گروه تندرو لشکر طیبه مستقر در پاکستان در گذشته اهداف هندی را در منطقه هدف قرار داده است که حملات مرگبار ممبای در سال ۲۰۰۸ یکی از موارد آن است. این رویداد منجر به کشته شدن ۱۶۶ نفر شد.

قونسلگری هندوستان در ناحیۀ دوم شهر جلال آباد و در نزدیکی قونسلگری های پاکستان و ایران موقعیت دارد. دو ماه پیش در همین ساحه، مهاجمان انتحارى دفتر ساحوى صليب سرخ را نيز هدف قرار دادند.
XS
SM
MD
LG