لینک های دسترسی

Breaking News

دو دهه اعتیاد به مواد مخدر؛ سال‌هایی که ضایع شده اند


دو دهه اعتیاد به مواد مخدر؛ سال‌هایی که ضایع شده اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:37 0:00

​عبدالله یکی از قربانیان مواد مخدر در شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان است که بیست سال عمرش را در مصرف انواع مختلف مواد مخدر ضایع کرده است.


عبدالله یکی از قربانیان مواد مخدر در شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان است که بیست سال عمرش را در مصرف انواع مختلف مواد مخدر ضایع کرده است.

این معتاد ۳۵ ساله می‌گوید که استعمال مواد مخدر را برای خوش‌گذرانی آغاز کرده بود و نمی‌دانست که این پدیده سرمایه‌اش را نابود و خودش را از خانواده و جامعه منزوی می‌سازد.

او گفت: "ما وقتی در این عمل گیر آمدیم، البته کم فکر بودیم، از اجتماع از همه چیز انسان را دور می‌برد، مگر ما این را بسیار عادی فکر کردیم، یک عمل بسیار خانمان سوز، یک عملی که از نگاه جانی، مالی، از اجتماع از همه چیز انسان را دور می‌سازد."

عبدالله می‌افزاید که در بیست سال گذشته چندین بار به ترک مواد مخدر اقدام کرده و حتی تا یک‌ونیم سال نیز پاک بوده است، اما بدلیل بیکاری دوباره با مخدرات آلوده شده است.

او می‌گوید: "تصمیم همین است که می‌روم ترک می‌کنم، اما برای ما کاری شود که کمی توجه کنند، زمینه کار مساعد شود، وقتی صحتمند می‌شویم در کاروبار جذب شویم که پس به این عمل روی نیاوریم."

این معتاد مواد مخدر می‌گوید که در گذشته دُکاندار بود و تجارت می‌کرد، اما پس از اعتیاد به مواد مخدر اعتمادش را در میان سایر دکانداران از دست داده است. او امیدوار است که پس از ترک اعتیاد، اعتمادش را در جامعه دوباره بدست بیاورد.

XS
SM
MD
LG