لینک های دسترسی

Breaking News

تاجر افغان در دام اعتیاد


تاجر افغان در دام اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:44 0:00

یک فابریکه دار پارک صنعتی ولایت هرات بدلیل ورشکستی و ضرر مالی زیاد معتاد به مواد مخدر شده است.


یک فابریکه دار پارک صنعتی ولایت هرات بدلیل ورشکستی و ضرر مالی زیاد معتاد به مواد مخدر شده است.

این فرد می گوید که پس از روبرو شدن با خسارات مالی هنگُفت به مشکلات روحی و روانی مصاب شده و برای رهایی از این مشکلات به مواد مخدر روی آورده است.

مواد مخدر ؛ محمد رضا را از مدیریت فابریکه به مرکز ترک اعتیاد کشانده است.

این مرد که مالک یک فابریکه تولیدی در پارک صنعتی هرات است ؛ چند سال پیش بدلیل وارد شدن خسارات مالی به شرکت اش، گرفتار مواد مخدر شد.

محمد رضا که حالا در یک مرکز ترک اعتیاد در هرات زیر درمان قرار دارد می گوید پس از رهایی از مواد مخدر، دوباره مشغول تجارت خواهد شد.

محمد رضا نظامی می گوید قبل از مصرف مواد مخدر یکی از فابریکه داران موفق هرات بودم و هفت شرکت وارداتی داشتم ، الان آثار و ملک و املاک من است اما خودم از صحنه رقابت حذف شدم ، زمانی در صنعت خود حرفی برای گفتن داشتم.

مسوولان مراکز ترک اعتیاد در هرات نیز می گویند که سالانه ده ها تن از افراد تحصیل کرده را که معتاد به مواد مخدر استند، تداوی می کنند.

بگفته آنان، اکثرا در بین معتادینی که برای تداوی میایند مقام های نظامی، افراد تحصیل کرده و حتی تاجران نیز شامل اند.

مظفر یوسفی مسوول یک مرکز ترک اعتیاد در هرات می گوید پنجاه تا شصت درصد از بچه هایی که رو به اعتیاد اورده و مواد مخدر مصرف میکنند افرادی بودند که برای خانواده ، جامعه و دولت خود مفید بودند و شما میبینید که در این مرکز تاجر ملی و حتی داکتر داریم که برای ترک امده اند.

مسوولان اتاق معادن و صنایع ولایت هرات نیز می گویند در سال های اخیر چندین سرمایه گذار در این ولایت به علت ورشکستگی با مشکلات روحی مواجه شده و به همین دلیل به دام مواد مخدر افتاده اند.

حمید الله خادم رئیس این اتاق ها همچنان می گوید در تلاشند تا محمد رضا را کمک کرده تا دوباره سرپایش ایستاد شود.

آقای خادم می گوید ما هم از ادرس اتاق صنایع و معادن هرات این اماده گی را داریم که راه های نجات و کمک را به این افراد نشان دهیم که در گذشته سرمایه گذاری کرده و به مشکل مواجه شده اند.

مشکلات اقتصادی، بیکاری ، فشارهای روحی و دسترسی آسان به مواد مخدر از دلایل اصلی روی آوردن افراد به اعتیاد در کشور خوانده میشود.

بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون بیش از هفتاد هزار فرد معتاد در ولایت هرات زندگی میکنند.
XS
SM
MD
LG