لینک های دسترسی

Breaking News

زندگی دشوار یک معتاد بی‌سرپناه در بدخشان


زندگی دشوار یک معتاد بی‌سرپناه در بدخشان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00

​نظر محمد یکی از باشندگان ولسوالی شغنان ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان است که بدلیل زندگی در یک خانواده معتاد در دام اعتیاد به مواد مخدر افتاده است.


نظر محمد یکی از باشندگان ولسوالی شغنان ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان است که بدلیل زندگی در یک خانواده معتاد در دام اعتیاد به مواد مخدر افتاده است.

این معتاد ۳۵ ساله می‌گوید که پدر و برخی دیگر از اعضای خانواده اش تریاک مصرف می‌کردند و این امر سبب شد که او نیز به استعمال مواد مخدر وسوسه و در نهایت در جمع معتادان بپیوندد.

نظر محمد گفت: "پدرم تریاکی بود، باز خپ و چپ ازش دزدی می‌کردم و در یک جای یک زن بیوه بود، همراه او می‌زدم. یک سال دو سال خپ و چپ زدیم، نفهمیدم، بی‌عقل بودم، میده بچه هم بودم. بعد از دو سال یک روز نزدیم، کل جان مان یک رقم درد می‌کرد، خلص چی بگویم، پیاله آب را خورده نمی‌تانستم."

این جوان معتاد می‌افزاید که از ۱۷ سال بدینسو در دام مواد مخدر گرفتار است و حالا علاوه بر استعمال هیرویین و شیشه مواد مخدر را در بدنش زرق نیز می‌کند.

او گفت: "حالی بستر مان هم نمی‌کنند. می‌گویند که زرقی هستی، برو زرق را رها کن و خود را به دودی تبدیل کن، بعد بیا بستر ات می‌کنیم."

نظر محمد می‌گوید سال‌هاست که از ولسوالی شغنان به شهر فیض‌آباد آمده و از خانواده اش اطلاعی ندارد. او حالا با جمع‌آوری و فروش پلاستیک و زباله‌های قابل بازیافت پول مواد مخدر را بدست می‌آورد.


XS
SM
MD
LG