لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛‌ شفاخانهٔ معتادان بامیان جایش را به مرکز تجرید بیماران کرونا داد.


کروناویروس؛‌ شفاخانهٔ معتادان بامیان جایش را به مرکز تجرید بیماران کرونا داد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:25 0:00

پس از نشر گزارش صدای امریکا درباره نگرانی معتادان از ایجاد مرکز تجرید بیماران کروناویروس در محوطهٔ شفاخانهٔ معتادان،‌ مقام‌های محلی بامیان این شفاخانه را به محل دیگری انتقال دادند.


پس از نشر گزارش صدای امریکا دربارهٔ نگرانی معتادان و مسوولان شفاخانهٔ معتادان بامیان از ایجاد مرکز تجرید بیماران کروناویروس در محوطهٔ شفاخانهٔ معتادان،‌ مقام‌های محلی بامیان،‌ این شفاخانه را به محل دیگری منتقل کردند.

حدود یک هفتهٔ پیش،‌ برخی از مقام‌ها و معتادان داخل بستر شفاخانۀ معتادان بامیان گفته بودند که ایجاد مرکز تجرید و تداوی بیماران کروناویروس در محوطۀ این شفاخانه، معتادان و داکتران شفاخانهٔ معتادان را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهد.

داکتر خان محمد ایوبی، رییس شفاخانۀ ۲۰ بستر تداوی معتادان بامیان می‌گوید: "در جلسه مبارزه با کرونا فیصله شده که ما شفاخانه را از اینجا انتقال بدهیم، زیرا اینجا مرکز قرنطین و تجرید واقعات مثبت کرونا ویروس ایجاد شده است".

پیش از این شفاخانۀ معتادان در ساختمان سابق شفاخانۀ ولایتی بامیان فعالیت داشت. اما با شیوع ویروس کرونا، مقام‌های محلی یک مرکز ۲۰ بستر تجرید و تداوی کروناویروس را نیز در این ساختمان ایجاد کردند.

حسین نظری، کارشناس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس بامیان می‌گوید: "چند واقعۀ مثبت کرونا ویروس در بامیان ثبت شده که براساس لزوم دید مقام‌های مسئول شفاخانۀ تداوی معتادان قرار است جای دیگری منتقل شود".

تاکنوم هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا در میان معتادان بامیان ثبت نشده است، اما در سطح این ولایت پنج واقعه مثبت این ویروس وجود دارند.
XS
SM
MD
LG