لینک های دسترسی

Breaking News

معتادان ولایت بلخ: ما را از ویروس کرونا نجات بدهید


معتادان ولایت بلخ: ما را از ویروس کرونا نجات بدهید
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:34 0:00

با شیوع ویروس کرونا در ولایت بلخ، شماری از معتادان از دولت می خواهند که آنان را در برابر این ویروس محافظت کند.


با شیوع ویروس کرونا در ولایت بلخ، شماری از معتادان از دولت می خواهند که آنان را در برابر این ویروس، محافظت کند.

شمس ۵۵ ساله که از جرمنی برای استفادهٔ مواد مخدر به افغانستان آمده است، می گوید که معتادان در کنار ابتلا به مواد مخدر، نباید گرفتار ویروس مرگ آفرین کرونا شوند.

او گفت "ما معتاد هستیم و ۲۴ ساعت در میان زباله ها قرار داریم و دولت باید ما را به جای مناسب انتقال بدهد تا گرفتار این مریضی جدید که بنام کرونا است، نشویم".

مختار، یکی دیگر از معتادان که از ۸ سال بدینسو مواد مخدر استفاده می کند،‌ می گوید که خبرهای مرتبط با ویروس کرونا را شنیده است و نگران آینده شده است.

او می گوید که دولت هنگام جمع آوری و انتقال آنان نباید به خشونت متوسل شود.

مختار گفت "نباید معتادین را بزنند، باید با محبت آنان را جمع آوری کنند؛ وقتی که معتادان را میبرند و ترک میدهند، باید یک کار فراهم باشد تا دوباره به این مواد گرفتار نشوند".

در همین حال، مقام های صحی در ولایت بلخ می گویند که قرار است یک مکان با گنجایش ۵۰۰ تن را برای قرنطین معتادان در مزارشریف ایجاد کنند.

خلیل حکمتی، رییس صحت عامهٔ ولایت بلخ می گوید که در گام نخست معتادانی گردآوری می شوند که بی سرپناه باشند.

آقای حکمتی می گوید "برای فعلأ آنعده از معتادین را میبریم که خانه ندارند و درکنار اینکه آنها جمع آوری میشوند، تداوی هم خواهند شد".

معتادان ولایت بلخ در حالی خواهان افزایش توجه دولت شده اند که مقام های محلی این ولایت مرحلهٔ دوم قرنطین را برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام کرده اند.
XS
SM
MD
LG