لینک های دسترسی

Breaking News

آگاهی‌دهی دربارهٔ بیماری کوید۱۹ با موسیقی به معتادان ولایت بلخ


آگاهی‌دهی دربارهٔ بیماری کوید۱۹ با موسیقی به معتادان ولایت بلخ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:27 0:00

​ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با برگزاری یک کنسرت کوچک موسیقی محلی به معتادان این ولایت درباره بیماری کوید۱۹ آگاهی‌دهی کرد.


ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با برگزاری یک کنسرت کوچک موسیقی محلی به معتادان این ولایت درباره بیماری کوید۱۹ آگاهی‌دهی کرد.

مطیع‌الرحمان کریمی، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ می‌گوید که ‌موسیقی اثر عمیقی بر معتادان می‌گذارد و آنان را ترغیب می‌کند که درباره ویروس‌کرونا محتاط باشند و اعتیاد به مخدرات را نیز ترک کنند.

آقای کریمی گفت "برنامه امروز به کمک یونیسف و اطلاعات و فرهنگ برای آگاهی دهی از کوید۱۹ توسط موسیقی محلی بلخ برای معتادان که زیر درمان قرار دارند، مدنظر گرفته شده است. برنامه‌های فرهنگی برای مریضان که زیر درمان ترک اعتیاد دارند، سبب می‌شود که به زندگی عاری از مواد مخدر و زندگی عادی برگردند".

درهمین حال، مسوولان کاهش تقاضای مواد مخدر در صحت عامه ولایت بلخ می‌گویند که قرار است برنامه‌های مشابه برای سایر معتادان زیر درمان راه‌ اندازی شود تا آنان به ترک مواد مخدر تشویق شوند.

عصمت الله کریم، ناظم ولایتی بخش اعتیاد صحت عامه ولایت بلخ می‌گوید که برنامه‌های اجتماعی ‌ذهن و فکر معتادان را از مخدرات دور می‌سازند.

معتادان زیر درمان نیز از راه اندازی این برنامه موسیقی ابراز خُرسندی می‌کنند.

در حال حاضر، مراکز ترک اعتیاد در ولایت بلخ ظرفیت پذیرش ۴۳۵ معتاد را در یک زمان دارند.
XS
SM
MD
LG