لینک های دسترسی

Breaking News

سعید چگونه معتاد شد؟


سعید چگونه معتاد شد؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:49 0:00

​سعید یکی از معتادان مواد مخدر در کابل است که سند لیسانس انجنیری دارد و می‌گوید که قادر به تکلم با هشت زبان خارجی می‌باشد.


سعید یکی از معتادان مواد مخدر در کابل است که سند لیسانس انجنیری دارد و می‌گوید که قادر به تکلم به هشت زبان خارجی می‌باشد.

این جوان معتاد می‌گوید که آشنایی با دوستان ناباب او را در دام اعتیاد انداخت و از ۲۴ سال بدینسو در آتش مواد مخدر می‌سوزد.

سعید گفت: "بچه‌های منطقه گفتند که بیا ما را تا به یک جایی برسان، من گفتم چرا نی، موتر داشتم وقتی آن‌ها را می‌رساندم مواد خریدند و در موتر من دود کردند. سن من در آن زمان خام بود، برای شان گفتم که به من هم بدهید تا مزه‌اش را ببینم. همان بود که خود را بیست و چهار سال است که سوختاندم."

این مصرف کنندهٔ مواد مخدر می‌گوید که فارغ رشته انجنیری بوده و تکنولوژی معلوماتی را نیز آموزش دیده است، اما بدلیل اعتیاد به مواد مخدر نتوانسته که از تحصیلات خود بهره ببرد.

او می‌افزاید: "انجنیر ماشینری هستم، تحصیلاتم لیسانسه هستم و آی تی هم هستم که متاسفانه در این رول و یا این مرض آغشته شدیم."

در حال حاضر سعید در یکی از مراکز درمان معتادان در کابل بستر است و مراحل ترک اعتیاد را می‌گذراند. او امیدوار است که قادر به کنار گذاشتن مواد مخدر شود تا زندگی عادی را ازسر بگیرد.

XS
SM
MD
LG