لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت دو تن به اتهام قاچاق مواد مخدر به داخل زندان‌ها


اداره تنظیم امور زندان‌های افغانستان می‌گوید که یک کارمند زندان ولایت غور به اتهام قاچاق مواد مخدر به زندان هرات بازداشت شده است.

در یک خبرنامه این اداره آمده است که ساتنمن بسم‌الله، مقداری از مواد مخدر نوع شیشه را در داخل جلغوزه جاسازی کرده بود و می‌خواست به زندان ولایت هرات قاچاق کند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در بخشی از خبرنامه اداره تنظیم امور زندان‌ها که به صدای امریکا فرستاده شده است، آمده است: "این ساتنمن قصد داشت که مواد مخدر را به بهانه طی مراحل اسناد انتقال دو زندانی مریض که قبلا جهت تداوی از زندان ولایت غور به زندان هرات معرفی شده بودند و تحت حبس قرار داشتند، به داخل زندان ولایت هرات انتقال بدهد که از سوی کارمندان امنیتی شناسایی شده و بالفعل بازداشت شد".

پرونده فرد بازداشت شده به بخش مبارزه با مواد مخدر زندان ولایت هرات سپرده شده است.

اداره تنظیم امور زندان‌های افغانستان می‌گوید که در یک رویداد دیگر، یک فرد هنگام انتقال یک سیم‌کارت و مواد مخدر نوع پودر به زندان ولایت غور شناسایی و بازداشت شده است.

به گفته این اداره، فرد بازداشت شده سیم‌کارت را در داخل خربوزه و مواد مخدر را در داخل مُرچ جاسازی کرده بود که شناسایی، بازداشت و به بخش مبارزه با مواد مخدر مدیریت زندان ولایت غور سپرده شده است.

قاچاق و مصرف مواد مخدر در زندان‌ها به یک چالش بزرگ مبدل شده است، اما اداره تنظیم امور زندان‌های افغانستان می‌گوید که با این چالش به گونه‌ای جدی مبارزه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG