لینک های دسترسی

Breaking News

۱۲ قدم برای ترک اعتیاد؛ شیوه جدید درمان معتادان


۱۲ قدم برای ترک اعتیاد؛ شیوه جدید درمان معتادان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:43 0:00

​حکیم حیدری که ۲۹ سال مواد مخدر استعمال می‌کرد، اکنون با استفاده از روش‌های که مواد مخدر را ترک کرده است، سایر معتادان را درمان می‌کند.


حکیم حیدری که ۲۹ سال مواد مخدر استعمال می‌کرد، اکنون با استفاده از روش‌های که مواد مخدر را ترک کرده است، سایر معتادان را درمان می‌کند.

این مرد ۴۷ ساله با ایجاد یک مرکز ترک اعتیاد در ولایت دایکندی، شیوه جدید درمان معتادان را زیر نام "۱۲قدم" طرح و با استفاده از این روش به درمان معتادان آغاز کرده است.

آقای حیدری می‌گوید "هدف من تنها کار نیست. من خودم سینه سوختۀ این مسیر هستم و می‌خواهم دیگران نیز درمان شوند، چون پشت هر معتاد ۸۰ فرد دیگر رنج می‌بینند".

حکیم حیدری ۸ سال پیش مواد مخدر را ترک کرد. او هشدار می‌دهد که اگر علیه این پدیده به گونهٔ همگانی مبارزه نشود، وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد.

او گفت "کار من جایی رسیده بود که هیچ دارایی برایم نمانده بود، فقط یک حویلی مانده بود، من با کمک مواد مخدر تمام امورات زندگی خود را سپری می‌کردم. اکنون سایر معتادان وضعیت گذشته مرا دارند، باید برای تغییر این وضعیت کار کنیم".

در حال حاضر، حکیم حیدری مسوولیت کمپ ترک اعتیاد اعتماد مادر را بدوش دارد. مرکز اصلی این کمپ در شهر کابل است و یک شاخه جدید آن به تازه گی در شهر نیلی ولایت دایکندی فعال شده است.
XS
SM
MD
LG