لینک های دسترسی

Breaking News

پیامد دو دهه اعتیاد به مواد مخدر؛ حاضرم که دزدی کنم


پیامد دو دهه اعتیاد به مواد مخدر؛ حاضرم که دزدی کنم
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:30 0:00

​سید معراج الدین یکی از قربانیان مواد مخدر در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان است که از ۲۱ سال بدینسو در دام اعتیاد افتاده و حالا شب و روزهایش را در جاده های شهر تالقان می‌گذراند.


سید معراج الدین یکی از قربانیان مواد مخدر در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان است که از ۲۱ سال بدینسو در دام اعتیاد افتاده و حالا شب و روزهایش را در جاده های شهر تالقان می‌گذراند.

او می‌گوید که باشندهٔ اصلی ولسوالی چاه آب است و بدلیل هم‌نشینی با دوستان ناباب معتاد شده است.

سید معراج الدین گفت: "با گروه های اجنبی و طالبان می‌جنگیدم، چون بچه‌های مست بودیم، قاچاقبران خلاف می‌کردند و مواد را به ولسوالی ینگی قلعه انتقال می‌دادند، ما چونکه بچه‌های مست بودیم و مواد کیلو بست و موتر بست بود،‌ ما از آنها تست می‌کردیم و بالاخره تست ما را به این روز کشانید."

این مصرف کننده مواد مخدر می‌افزاید که مردم آنان را به عنوان یک مریض نه، بلکه به عنوان افراد مجرم نگاه می‌کنند و این امر سبب شده است تا معتادان مواد مخدر در انزوا بسر ببرند.

او گفت: " وقتی که بخاطر پیدا کردن مواد می‌روم همه نگاه عجب به من دارند که من خیلی از این حالت رنج می‌برم، و زمانیکه مواد به دست نیاورم، مجبورم دست به دزدی بزنم تا روزهایم در زیر این خیمه سپری شود."

در حال حاضر معراج‌ الدین هیرویین و شیشه مصرف می‌کند. او می‌گوید که یک پسر و دو دختر دارد، اما بدلیل اعتیاد به مواد مخدر از مدت‌ها بدینسو از آنان اطلاعی ندارد.

XS
SM
MD
LG