لینک های دسترسی

Breaking News

آموزش حرفه برای معتادانی که درمان می‌شوند


آموزش حرفه برای معتادانی که درمان می‌شوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:34 0:00

​مسوولان شفاخانهٔ ۲۰ بستر ترک اعتیاد در ولایت دایکندی می‌گویند معتادانی که در این شفاخانه درمان می‌شوند، توسط ریاست کار و امور اجتماعی این ولایت در مراکز آموزش فن و حرفه جذب می‌شود.


مسوولان شفاخانهٔ ۲۰ بستر ترک اعتیاد در ولایت دایکندی می‌گویند معتادانی که در این شفاخانه درمان می‌شوند، توسط ریاست کار و امور اجتماعی این ولایت در مراکز آموزش فن و حرفه جذب خواهند شد.

رحمت الله رحمتی، سرپرست شفاخانه ۲۰ بستر درمان معتادان ولایت دایکندی می‌گوید که تاکنون چندین معتاد از این طریق دارای شغل و درآمد شده اند.

آقای رحمتی گفت: "در دایکندی به توافق ادارات همکار و به توافق ادارهٔ محلی دایکندی پلانی برای ایجاد شغل به معتادان تداوی شده روی دست گرفته شده است و ما امسال یکبار معتادان تداوی شده را جهت یاد گرفتن حرفه و صاحب شغل شدن به مراکز حرفه آموزی معرفی کردیم."

سرپرست شفاخانه درمان معتادان ولایت دایکندی می‌افزاید که نبود شغل و درآمد به یکی از عوامل اساسی اعتیاد دوباره در میان معتادان مبدل شده بود.

او می‌گوید: "مریض که یکبار تداوی شده باشد در این شفاخانه، برای بار دوم ما ۱۵ روز به خاطر سمزدایی بستر می‌کنیم و پس از آن به مراکز حرفه آموزی معرفی می‌کنیم که این خود سبب افزایش آمار جذب معتادان به مراکز درمانی می‌شود."

مسوولان در ولایت دایکندی می‌گویند که برنامه آموزش فن و حرفه را برای تشویق معتادان به ترک اعتیاد روی دست گرفته اند و در کاهش شمار معتادان موفق ثابت شود، توسط نهادهای محلی ادامه خواهد یافت.


XS
SM
MD
LG