لینک های دسترسی

Breaking News

نیرو های خارجی برای پولیس اناث افغانستان شهرک میسازند


ماموریت حمایت قـاطع ناتو و وزارت داخلۀ افغانستان بـرای تشویق و ایجاد سهولت برای منسوبین اناث پولیس، کار ساخت یک شهرک رهایشی ویژه زنان پولیس را افتتاح کردند.

از سوی ماموریت حمایت قاطع بـرای آغـاز کار ساخت شهرک رهایشی زنـان پولیس، محفلی برگزار شده بود که در آن افزون بر بی بی گل غنی، بانوی اول افغانستان، فرمانده کل نیروهای خارجی، سفیر کانادا، و شماری از زنان پولیس أفغان نیز حضور داشتند.

این شهرک برای ۳۰۰ پولیس زن در کنار وزارت داخـله افغانستان ساخته میشود و حاوی ده بلاک رهایشی خواهد بود که که هر بلاک سی اپارتمان خواهد داشت.

جنرال جان نیکولسن، فرمانده عمومی نیروهای ناتو و امریکایی در أفغانستان، گفت که این شهرک، با هزینۀ ۱۲۰ میلیون دالر، تا سال ۲۰۲۰ اعمار خواهد شد که ۲۶ میلیون آن را کانادا می پردازد و بریتانیا و کوریای جنوبی هم مبلغ ۳۲ میلیون دالر را به مرحله دوم آن کمک میکنند.

برخی از زنان پولیس میگویند که اعمار چنین شهرک ها سبب کاهش مشکلات اجتماعی آنان میشود و راه را برای بانوان دیگر نیز به صفوف پولیس باز می کند.

وزارت داخلۀ افغانستان میگوید که در چهار سال اخیر، شمار زنان در صفوف پولیس آنکشور، ۶۸ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر، بیش از ۵۰۰۰ زن در چارچوب پولیس و اردوی افغانستان خدمت میکنند. وزارت داخلۀ افغانستان می گوید که هرچند، در چهار سال اخیر شمار زنان در صفوف پولیس تا ۶۸ درصد افزایش یافته، اما هنوزهم ولایتهای جنوبی و شرقی افغانستان با کمبود پولیس زن روبرو اند.

XS
SM
MD
LG