لینک های دسترسی

Breaking News

جان الن: بعد از سال 2014 ما در کنار افغان ها خواهیم بود


نشست کشور های عضو ناتو در بروکسل
نشست کشور های عضو ناتو در بروکسل

جنرال جان الن، قوماندان عمومی قوای ایتلاف به رهبری ناتو در افغانستان که در نشست دو روزۀ کشور های عضو ناتو در بروکسل شرکت کرده است می گوید که سربازان آن پیمان بر اساس برنامه یی که در نشست لیزبن روی آن توافق صورت گرفت، از افغانستان خارج خواهند شد.

"ما نمی خواهیم افغانستان را بار دیگر تنها بگذاریم. ایالات متحده و جامعۀ جهانی نمی خواهند افغانستان را تنها رها کنند. این هدف موافقتنامۀ مشارکت ستراتیژیک با افغانستان است. پیام ما به مردم و حکومت افغانستان و به منطقه اینست که جامعۀ بین المللی به ایجاد ثبات متعهد است، افغانستان با ثبات به سود منطقه است."

جنرال الن ضمن ستایش از کارکرد های اخیر سربازان افغان اضافه کرد که طالبان باید بدانند که تا آن زمان، دیگر یارای مقابله با نیروی های امنیتی افغان را نخواهند داشت.

"همچنان پیام دیگری برای طالبان نیز است و آن اینکه اگر شما فکر می کنید که در اول ماه جنوری سال 2015 می توانید راه خود را در افغانستان باز کنید، این امر نهایت دشوار است زیرا نخست از همه شما در مقابله با نیرو های امنیتی افغان با دشواری روبرو خواهید شد، زیرا تا آن زمان این قوا بسیار زیاد بهبود خواهد یافت، دوم اینکه قوای امنیتی افغان تنها نیست، زیرا ما در کنار آنها خواهیم ایستاد."

روز گذشته جولیا گیلارد گفت که سربازان آن کشور در اواسط سال 2013 یعنی ماه ها پیشتر از زمان تعیین شده، خروج خود را از افغانستان آغاز خواهند کرد.

آقای الن گفت که به گونۀ بدیهی، شماری از سربازان خارجی از افغانستان خارج خواهند شد، اما پیام نهایی این است که جامعۀ بین المللی در کنار افغان ها خواهد ایستاد.

در نشست ناتو که برای دو روز ادامه دارد وزرای دفاع و خارجۀ افغانستان نیز شرکت کرده اند.

اجندای این نشست را، بحث در مورد کمک رسانی به قوای امنیتی افغان، تحویلدهی مسوولیت های امنیتی به نیرو های افغان و چگونگی نقش ناتو در افغانستان بعد از سال 2014 تشکیل می دهد.

XS
SM
MD
LG