لینک های دسترسی

Breaking News

چاووش‌اغلو: شماری از متحدین ناتو برای تضعیف مسکو خواستار تداوم جنگ اوکراین اند 


ترکیه امروز ۲۰ اپریل (۳۱ حمل) برخی از متحدین ناتو را متهم کرده گفت که آنان می‌خواهند برای ضعیف شدن مسکو، جنگ در اوکراین به درازا بکشد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجهٔ ترکیه در جریان یک مصاحبه به شبکهٔ سی‌ان‌ان گفت که در پیمان اتلانتیک شمالی برخی از کشورهای وجود دارند که خواستار ادامهٔ‌ این جنگ اند. اما او از کدام کشوری نام نبرد.

آقای چاووش‌ اوغلو افزود: "این در حالی است که به نظر می‌رسد مذاکرات میان مسکو و کیف پس از ملاقات رو در رو میان نمایندگان دو کشور در استانبول، متوقف شده است. اما آنان مذاکرات شان را به گونهٔ آنلاین ادامه خواهند داد."

دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز گفت که اوکراینی‌ها از موضوعاتی عقب نشینی می‌کنند که از قبل روی آن توافق صورت گرفته بود.

ترکیه که عضویت ناتو را دارد به اوکراین طیاره‌های جنگی بدون سرنشین را فراهم کرده، اما از پیوستن به تحریم‌های غرب بر مسکو دوری جسته است.

این کشور به دلیل داشتن روابط خوب با روسیه و اوکراین، برای پایان بخشیدن تنش میان دو کشور نقش میانجی را بازی کرده و از مذاکرات میان آنان دو بار میزبانی نیز کرده است.

شماری زیادی از اعضای ناتو برای تقویت اردوی اوکراین در مقابل نیروهای روسی، با کیف کمک‌های نظامی و مالی فراهم کرده و به ادامه‌ٔ این کمک‌ها تاکید کرده اند. اما هیچ عضو این پیمان تا اکنون به اظهارات وزیر خارجهٔ ترکیه واکنش نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG