لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: افزایش حملات طالبان نمایانگر شکست آنان است


.
.

نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان میگوید که برای حاضر کردن طالبان مسلح به گفتگوهای صلح، در کنار فشارهای نظامی به اقدامات سیاسی نیز نیاز است.

نماینده ملکی ناتو در افغانستان گفت که افزایش حملات طالبان مسلح، نشانۀ از سراسیمگی این گروه است.

کورنیلوس زمرمن، نماینده ملکی ناتو در افغانستان در مصاحبه اختصاصی با رادیو آشنا صدای امریکا گفت که جنگجویان طالب، بلاخره متوجه خواهند شد که در جنگ پیروز نمی ‌شوند.

آقای زمرمن، افزود که باید حکومت افغانستان، همیشه آماده باشد تا جنگجویانی را که خواستار پیوستن به روند صلح اند، بپذیرد.

او گفت" تلاش‌ها برای افزایش نظامیان، فشار را برطالبان بیشتر می ‌سازد، شماری از طالبان ممکن دیر یا زود درک کنند که که آنان در جنگ موفق نمی ‌شوند، بنأ به صلح و آشتی فکر می‌ کنند."

نماینده ملکی ناتو، در مورد موضع پاکستان صحبت نکرد اما گفت که وزرای دفاع کشور های عضو ناتو در برابر پاکستان هم صدا اند. او برای ایجاد نرمش در موضع پاکستان، گفتگو را با آن کشور مهم خواند.

از سوی دیگر، آقای زمرمن، دلیل افزایش حملات طالبان را در شهرها، شکست این گروه در میدان نبرد خواند.

او گفت" کارشناسان نظامی می گویند که این نشانۀ سراسیمگی آنان است، چون طالبان در میدان نبرد چیزی به دست نیاوردند، آنان ستراتیژی حملات تروریستی را تغییر دادند، که به یقین باز هم مورد هدف قرار می ‌گیرند".

آقای زمرمن، در مورد شامل شدن امارات متحده عرب و قطر در ماموریت حمایت قاطع ناتو، که علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان تشکیل شده است، گفت که هنوز مشخص نیست که این دو کشور در ماموریت حمایت قاطع چه نقشی خواهند داشت.

نماینده ملکی ناتو، تصمیم اجلاس وزیران ناتو را که هفته گذشته در بروکسل برگزار شده بود، رضایت بخش خواند.

او، در مورد افزاش شمار سربازان ناتو گفت که همۀ این تلاش‌ ها برای بلند بردن ظرفیت ‌های نیروهای افغان و مسلکی شدن آنان است تا دشمنان خود را در جنگ به عقب برانند.

نماینده ملکی، ناتو افزود از برخی وزرای ناتو شنیده است که تعدادی از سربازان دیگر نیز به افغانستان فرستاده خواهد شد.

او افزود"ناتو تصمیم گرفته است که تلاش‌ های خود را برای برنامه آموزش دهی ومشوره دهی افزایش دهد، همین گونه وزیران دفاع در بخش سیاسی نیز اقدامات محکمی را برداشته اند. این، بدین معنا است که افغانستان به سوی صلح و آشتی به پیش می ‌رود".

به گفته آقای زمرمن، افغانستان برای رسیدن به یک صلح پایدار فرصت خوبی را در پیش ‌رو دارد، هرچند زمان‌گیر است.

او گفت تا زمانی که افغان ها نیاز داشته باشند، ناتو با آنان همکاری خویش را دوام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG