لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: هشدار پوتین قابل قبول نیست


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه هشدار داد که حمله بر هر یک از متحدین روسیه، حمله بر روسیه تلقی خواهد شد و واکنش فوری خواهد نشان داد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه هشدار داد که حمله بر هر یک از متحدین روسیه، حمله بر روسیه تلقی خواهد شد و واکنش فوری خواهد نشان داد

پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو روز جمعه اعلام کرد که هشدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، "غیر قابل قبول" است.

وانا لانجسکو، سخنگوی ناتو، با نشر اعلامیه ای گفته است که "ما خواهان جنگ سرد تازه و یا مسابقات تسلیحاتی نیستیم."

اظهارات خانم لانجسکو یک روز پس از آن بیان شد که رئیس جمهور روسیه هشدار داد که حملۀ اتمی بر یکی از متحدین مسکو، به مثابۀ حمله بر روسیه تلقی خواهد شد و پاسخ فوری به آن خواهد داد.

آقای پوتین روز پنجشنبه همچنان ادعا کرد که در آخر ۲۰۱۷، کشورش چندین سلاح جدید اتمی را به شمول میزایلى که قادر به حمل سرگلوله اتمی است و هر نقطۀ جهان را هدف قرار داده می تواند، آزمایش کرد.

به گفتۀ آقای پوتین میزایل تازه تولید شدۀ روسیه، توسط سیستم ضد میزایل قابل رد یابی نیست و هدف قرار گرفته نمی تواند.

اما آقای پوتین، از هیچ کشوری که دارای قدرت اتمی است نام نبرد. اظهارات رئیس جمهور روسیه در حالی بیان شده است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در رورسیه برگزار شود و آقای پوتین یکی از نامزدان عمدۀ این انتخابات است.

در واکنش به اظهارات رئیس جمهور روسیه، سخنگوی ناتو همچنین گفت که تهدید مسکو مبنی بر هدف قرار دادن متحدین ناتو، "غیر قابل قبول است و نتایج معکوس" را در قبال خواهد داشت.

در اعلامیۀ روز جمعۀ ناتو همچنین آمده است که سیستم میزایل دفاعی آن پیمان نه به خاطر روسیه ایجاد شده و نه هدف اش روسیه است.

در حال حاضر، حد اقل هشت کشور دارای سلاح هسته است که شامل ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، چین، هند، پاکستان و کوریای شمالی می شود.

XS
SM
MD
LG