لینک های دسترسی

Breaking News

تلف شدن ۱۰۴ نفر در حوادث طبیعی در افغانستان


در یک ماه گذشته، بیشترین تلفات ناشی از حوادث طبیعی، در ولایات کندهار و هرات بوده است.
در یک ماه گذشته، بیشترین تلفات ناشی از حوادث طبیعی، در ولایات کندهار و هرات بوده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان اعلام کرده است که در حدود یک ماه گذشته، سیلاب‌ها و برف‌کوچ‌ها در ۲۰ ولایت افغانستان، منجر به کشته شدن ۱۰۴ نفر و زخمی شدن ۲۳۷ تن دیگر شده است.

در گزارش این وزارت آمده است که در حوادث طبیعی از ده حوت ۱۳۹۷ خورشیدی تا هفت حمل ۱۳۹۸ خورشیدی، بیست هزار و ۲۲۱ منزل مسکونی تخریب گردیده که از این میان، ده هزار و ۵۴ منزل مسکونی به گونه کُلی تخریب شده است.

بربنیاد گزارش، ۱۴۱ مکتب، ۳۵ مسجد و ۳۰ سرک نیز تخریب گردیده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان در مورد بیجا شده‌های ناشی از این رویدادهای طبیعی چیزی نگفته است؛ اما پیش از این، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفته بود که در کمتر از سه ماه گذشته، بیش از ۲۰۰ هزار نفر به دلیل جنگ و ناامنی و حوادث طبیعی بیجا شده اند.

در خبرنامۀ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان آمده که آنان و نهادهای بین‌المللی امدادرسان، برای چهار هزار و ۴۳۷ خانواده پول نقد، برای ده هزار و ۴۳۵ خانواده مواد غذایی و برای نُه هزار و ۹۰۹ خانواده متضرر مواد غیرغذایی توزیع کرده اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان گفته است که میزان تخریب حوادث طبیعی در ولسوالی‌های ناامن ولایت کندهار، هنوز مشخص نشده است.

ولایات فراه، هرات، کندهار، هلمند، زابل، پکتیا، کنر، پروان، لغمان، ننگرهار، ارزگان، کاپیسا، غزنی، میدان وردگ، خوست، لوگر، دایکندی، نیمروز و غور از ولایاتی اند که از حوادث طبیعی آسیب‌پذیر شده اند.

XS
SM
MD
LG