لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ عملیات بازپس‌گیری ولسوالی ناوۀ هلمند


نیروهای افغان عملیات بازپس‌گیری ولسوالی ناوه را صبح شنبه آغاز کردند
نیروهای افغان عملیات بازپس‌گیری ولسوالی ناوه را صبح شنبه آغاز کردند

نیروهای امنیتی افغان، صبح شنبه برای تصرف دوبارۀ ولسوالی ناوه در جنوب شهر لشکرگاه عملیات گسترده را آغاز کردند که امروز نیز ادامه دارد.

ناوه، نزدیکترین ولسوالی به شهر لشکرگاه است که از ۹ ماه گذشته مرکز آن تحت کنترول طالبان قرار دارد.

تورن‌جنرال ولی‌محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند و مسؤول عملیات کنونی در ناوه، به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان در سه کیلومتری "خلچ" مرکز ولسوالی رسیده اند؛ اما به دلیل ماین‌گذاری، عملیات مذکور کمی کند است؛ چون نظامیان افغان به خنثی‌سازی ماین‌ها مصروف اند.

جنرال احمدزی، گفت "در بخش‌های مرکزی ولسوالی مردم ملکی نیز حضور دارند، ما به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی، بسیار با احتیاط پیش می‌رویم و در قدم دوم، خنثی‌سازی ماین‌ها بخشی مهم عملیات ما است، مخالفان مسلح در تأسیسات ولسوالی ماین‌گذاری کرده اند".

سمونیار نفس خان، قوماندان امنیه ولسوالی ناوه به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در عملیات دیروزی، نظامیان افغان ده کیلومتر پیشروی کرده اند.

نفس‌ خان افزود که آنها بامداد امروز، عملیات تصرف دوبارۀ مرکز ولسوالی را آغاز کرده اند.

عملیات‌های زمینی را نیروهای افغان به پیش می‌برند؛ اما مقام‌های امنیتی گفته اند که در بخش هوایی، نیروهای امریکایی آنها را پشتیبانی می‌کنند.

پس از سقوط ولسوالی ناوه، پرواز شرکت‌های هوایی خصوصی به شهر لشکرگاه نیز متوقف شده است و چندین بار جنگجویان طالبان، از ولسوالی ناوه بر میدان هوایی لشکرگاه راکت پرتاب کرده اند.

تورن‌جنرال ولی‌محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت که در عملیات زمینی نیروهای ویژه و حملات هوایی نیروهای امریکایی، تا اکنون ۲۲ مخالف مسلح دولت کشته و ۱۳۰ ماین نیز از بین برده شده اند.

جنرال احمدزی گفت "چهار بار دشمن هدف قرار گرفت که بیش از ۲۲ تن کشته شدند که اجساد شش تن به دست ما افتاده است و دو تن را در حالت زخمی بازداشت کرده ایم؛ اما به دلیل موجودیت ماین، کوشش زیاد داریم که آنها را از بین ببریم و تا اکنون ۱۳۰ ماین را خنثی کرده ایم".

در عملیات کنونی ولسوالی ناوۀ هلمند در مورد تلفات افراد ملکی گزارشی داده نشده است؛ اما برای جلوگیری از کشته و زخمی‌شدن غیرنظامیان، مسؤولان نظامی از مردم خواسته اند که در منازل شان بمانند و در ساحات نبرد داخل نشوند.

طالبان مسلح، با فرستادن پیام تیلفونی در مورد عملیات ولسوالی ناوه گفته اند که تا اکنون مرکز ولسوالی به دست آن گوره است و در عملیات جاری، تلفات سنگین بر نظامیان افغان وارد کرده اند.

XS
SM
MD
LG