لینک های دسترسی

Breaking News

قحطی زندگی ۱۰ میلیون یمنی را تهدید می‌کند


برنامه جهانی غذا ملل متحد می‌گوید که در حدود ۱۰ میلیون نفر در یمن با کمبود شدید مواد غذایی مواجه بوده و برای رفع قحطی در این کشور به اقدامات فوری نیاز است.

برنامه جهانی غذا گفت که تا پایان سال جاری برای ادامه برنامه‌هایش در این کشور جنگ زده به ۷۳۷ میلیون دالر نیاز دارد؛ کشوری که با "بدترین بحران بشری" مواجه است.

الیزبت بیرس، سخنگوی این اداره ملل متحد در ژنیو گفت: "وضعیت بشری در یمن به گونه هشدار دهنده در حال وخیم شدن است و مردم را در پرتگاه قرار داده است."

برنامه جهانی غذا گفت که نباید در انتظار اعلام قحطی بود و باید به زودی وارد اقدام شد و در غیر آن مردم در آن کشور از گرسنگی خواهند مرد.

خانم بیرس افزود که یمن از چندین بعد با بحران مواجه است؛ واردات کاهش یافته، نرخ مواد خوراکی بلند رفته و ارزش پول رو به رکود نهاده است.

او افزود که ۲۰ میلیون نفر با کمبود مواد غذایی مواجه اند که از آن میان ۱۳ میلیون نفر کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند.

جنگ داخلی یمن میان حکومت به رسمیت شناخته شده و شورشیان حوثی در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و عربستان سعودی به پشتیبانی از حکومت، ایتلاف نظامی را شکل داده و علیه حوثی‌ها وارد جنگ شد.

دها هزار نفر در جریان این جنگ کشته شده، در حدود چهار میلیون بیجا شده و ۸۰ در صد جمعیت ۲۹ میلیونی این کشور برای زنده ماندن بر کمک‌ها متکی اند.

XS
SM
MD
LG