لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش حملات تندروان بر نیروهای امریکایی در عراق و سوریه


وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که در چند هفتۀ گذشته، تندروان مورد حمایت ایران، نزدیک به ۶۰ حمله را بر نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه انجام داده اند.

مقام‌های امریکایی گفته اند که در تازه‌ترین مورد، این تندروان روز سه شنبه ۱۴ نومبر (۲۳ عقرب) چندین حملۀ راکتی را بر نظامیان امریکایی در شرق سوریه انجام دادند.

به گفتۀ مقام‌های امریکایی، اقدامات بازدارنده برای مهار کردن این حملات روی دست گرفته شده و در آخرین مورد، نظامیان امریکایی تسهیلاتی را در سوریه آماج حملات قرار داد که از سوی ایران و تندروان مورد حمایت این کشور استفاده می‌شد.

صبرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که اقدامات بازدارندۀ امریکا موثر واقع شده است. او گفت: "می‌بینیم که این جنگ به منازعۀ گسترده‌تر منطقه‌ای مبدل نشده است. با حملاتی که ما انجام می‌دهیم، این پیام را به گونۀ بسیار قوی به ایران و گروه‌های وابسته به آن می‌رسانیم که [حملات‌تان را] متوقف کنید."

سینگ تصدیق کرد که گروه‌های وابسته به ایران به حملات بر نظامیان امریکایی ادامه داده اند، اما به گفتۀ وی استراتیژی ایالات متحده در این زمینه کارآ واقع شده است. او گفت: "فکر می‌کنم که ما بسیار سنجیده عمل کرده ایم که چگونه و چی وقت حملات مان را علیه این گروه‌ها انجام دهیم و فکر می‌کنم که ایران قطعاً پیام‌ ما را دریافت کرده است."

مقام‌های وزارت دفاع امریکا گفته اند که در اثر حملات تندروان بر نظامیان امریکایی، بیش از ۵۰ منسوب نظامی امریکا جروحات خفیف دیده اند.

گروهی از سناتوران هر دو حزب – جمهوریخواه و دموکرات – در کانگرس ایالات متحده روز سه شنبه در صحبت با خبرنگاران بر ضرورت پاسخ قوی‌تر ایالات متحده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند.

لندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه گفت: "اگر ایران به تهدید نیروهای ما در عراق و سوریه ادامه دهد، به نظر من، پاسخ درست نظامی این خواهد بود که بر زیربناها و پایگاه‌های آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل ایران حمله شود."

فرانک مک‌کینزی، جنرال بازنشستۀ امریکایی و فرمانده پیشین قوای امریکایی در شرق میانه به صدای امریکا گفت که کاهش حضور نیروهای امریکایی در منطقه، ایران را "تشجیع" کرده و از همین‌رو حملات ایران و گروه‌های وابسته به آن افزایش یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG