لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجهٔ امریکا؛ روند ویزه به ترجمانان افغان تسریع شده است  


وزارت خارجهٔ ایالات متحده می‌گوید که روند بهبود طی مراحل ویزه‌های خاص مهاجرت برای همکاران افغان نیروهای امریکایی مشخص شده و منابع بیشتر به این برنامه افزده شده است.

ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفته است که به هدف طی مراحل درخواست‌های ویزهٔ خاص در واشنگتن، در ماه‌های اخیر به گونهٔ گسترده کارمندان اضافی به کار گماشته شده اند.

او افزود: "ما همچنان به گونهٔ موقت کارمندان قنسولگری در سفارت کابل را افزایش داده ایم تا مصاحبه‌ها را انجام داده و عرایض ویزه را طی مراحل کنند؛ اقدامی که سفارت را قادر خواهد ساخت به پس‌مانی های رسیدگی کند که به دلیل کاهش کارمندان و مسدودیت دفاتر به خاطر کووید۱۹ به میان آمده بود."

او افزود که ماه گذشته از کانگرس ایالات متحده برای هشت هزار ویزهٔ اضافی خاص مهاجرت تقاضای بودجه نیز صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که حتی پس از خروج نیروها از افغانستان،‌ سفارت این کشور در کابل باز خواهد بود و طی مراحل عرایض ادامه خواهد داشت و این روند به گونهٔ موثر و تا حد امکان به سرعت انجام خواهد یافت.

اما او از اظهار نظر در مورد این خودداری کرد که آیا امکان دارد همکاران افغان نیروهای امریکایی تا زمانی طی مراحل اسناد شان به کشور سومی انتقال داده خواهند شد یا نه.

این در حالی است که چندی پیش یک عضو کانگرس امریکا پیشنهاد کرد که تا زمانی که ویزهٔ‌ این افغان‌ها طی مراحل می‌شود،‌ آنان به یک کشور دیگر مانند،‌ امارات متحدهٔ‌ عرب، بحرین یا کویت انتقال داده شوند.

برنامه ویزه خاص مهاجرت بیش از یک دهه پیش آغاز شد و ایالات متحده ۲۶۵۰۰ ویزه برای ترجمانان،‌ کارمندان خاص و سایر افرادی که برای کار با ایالات متحده خطرات را متقبل شده اند،‌ منظور کرد.

مایک مک‌کال، یکی از اعضای برجستهٔ‌ کمیتهٔ‌ امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا به تاریخ ۱۸ ماه می گفت که تا اکنون ۱۶۰۰ ویزه توزیع شده است و ۱۸۰۰۰ عریضهٔ دیگر معلق باقی مانده است.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفته است که امریکا در قبال افغان‌های که با تلاش‌های ایالات متحده در افغانستان کمک کرده و خطرات را متقبل شده اند، تعهد و مسوولیت ویژه دارد.

XS
SM
MD
LG