لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا:‌ هدف قرار گرفتن بهاییان در ایران باید خاتمه یابد


 از چپ به راست، مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی
از چپ به راست، مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۷ دسمبر (ششم جدی) خواهان پایان دادن آزار و اذیت اقلیت مذهبی بهایی در ایران شد.

پراس در تویتی به صدور ۱۰ سال زندان برای دو زن بهایی واکنش نشان داد و گفت که آنان به خاطر انجام مناسک مذهبی شان به زندان محکوم شده اند.

او در ادامهٔ‌ این تویت نگاشته است: "در اوایل ماه جاری،‌ ایران دو زن بهایی را به خاطر انجام مناسک مذهبی‌شان به ۱۰ زندان محکوم کرد. تداوم هدف قرار دادن بهاییان در ایران از طریق یورش، مسدود کردن کار و بارشان، محاکمه‌‌های نمایشی و تخریب ملکیت‌‌های [آنان] باید پایان یابد."

ند پرایس در این تویت از هشتگ "دفاع از حقوق بشر" کار گرفته است.

هفتهٔ پیش نیز کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، صدور حکم حبس برای مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی، دو فعال بهایی را محکوم کرد.

تخمین می‌شود که پنج میلیون پیرو آیین بهای در سراسر جهان زندگی می‌کنند. فعالان می‌گویند که بیش از ۳۰۰ هزار پیرو این آیین در ایران زندگی می‌کنند، اما قانون اساسی ایران، این اقلیت مذهبی را به رسمیت نمی‌شناسد. حکومت شیعهٔ ایران، بهاییان را مرتد و برگشته از دین اسلام می‌داند.

رهبران بهاییان ایران مستقر در کشورهای خارجی گفته اند که پس از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ در ایران، صد ها بهایی در آن کشور زندانی و اعدام شده است.اما حکومت ایران زندانی کردن و یا اعدام افراد را به خاطر عقاید دینی شان تکذیب کرده است.

XS
SM
MD
LG