لینک های دسترسی

Breaking News

شکست 'غیرمترقبۀ' هالند در برابر جمهوری چک


مارتین دی روون، مهاجم خط میانۀ هالند حین کنترول توپ در رقابت با جمهوری چگ
مارتین دی روون، مهاجم خط میانۀ هالند حین کنترول توپ در رقابت با جمهوری چگ

جمهوری چک با حفظ سنت دیرینۀ برتری اش در میدان فوتبال در برابر هالند، در یک رقابت "دیدنی و دور از انتظار"، نارنجی پوش های هالند را (۲-۰) شکست داد.

فرانک دی بویر، مربی تیم هالند قبل از رقابت گفته بود که از "لحاظ سنتی تیم هالند با جمهوری چک مشکل دارد"، اما انتظار برده نمی شد که هالند – که از مدعیان جام و یا کم از کم چهار تیم برتر این جام باشد، در نخستین دور حذفی شکست تلخی را متقبل شود.

جمهوری چک و هالند پیش از این یازده بار به مصاف هم رفته بودند که پنج بار چک بر هالند پیروز شده بود و سه مساوی و سه بار هم شکست خورده بود.

تیم هالند با همۀ ستاره هایش روز یکشنبه (۲۷م جون) در برابر تیم بیشتر "بی نام و ستاره"، در هر بخش میدان کوتاه آمد و بازی را که مبصرین و تماشاچی های فوتبال انتظار داشتند؛ نه تنها که به نمایش نگذاشت بلکه بازیکنان این تیم نتوانستند یکبار هم با عبور از خط دفاعی بازیکنان جمهوری چک، توانمندی دروازه بان این کشور را امتحان کنند.

در ۹۶ دقیقۀ بازی کاملاً محسوس بود که مربی چکی ها با آگاهی کامل از خط دفاع، میانه و حملۀ تیم هالند؛ ساختار تیمش را به نحوی شکل داده که با قرار گرفتن توپ در نزد بازیکنان هالند، کم از کم سه بازیکن در اطراف آن قرار گیرند و فرصت و اجازۀ شکل دهی بازی را به خط میانه و مهاجمین هالند ندهند.

در عین زمان بازیکنان جمهوری چک فهمانده شده بود که وقتی هالندی ها با مقاومت مواجه شوند برای باز کردن منفذ در دیوار دفاعی چک تلاش بیشتر و گروهی خواهند کرد و زمینۀ "ضد حمله را به بازیکنان چک مساعد می سازند."

نیمه ای نخست با نتیجۀ (۰-۰) پایان یافت، اما در نیمۀ دوم زمانی بخت هالندی ها برگشت که همانا با یک حملۀ به دست آمده از اشتباه خط میانۀ هالند؛ مهاجم چکی توپ را صاحب شد و در نزدیکی خط جزا، مدافع هالند وقتی موازنه اش را از دست داد تلاش کرد با دستش مسیر توپ را عوض کند که پس از مشاهدۀ نوار ویدیویی، حکم میدان او را با کارت سرخ از میدان بیرون کرد و هالندی ها ده نفره شدند.

نخستین گول چک در نتیجۀ یک ضربۀ سر هولز، بازیکن چکی، در دقیقۀ ۶۸ بازی همه را شگفت زده ساخت، اما هالندی ها کمتر جنبیدند و دیری نگذشته که در دقیقۀ ۸۰ بازی، شیک مهاجم دیگر جمهوری چک با پاسی که از هم تیمی اش در داخل محوطۀ جزا به دست آورد، دروازۀ تیم هالند را برای دومین بار باز کرد.

مبصرین فوتبال به این نظر اند که چکی ها با یک برنامۀ از قبل طراحی شده وارد میدان شده بودند که خط قدرتمند حملۀ هالند را متلاشی و از کار انداختند. هالندی ها هم باوجود مربی و بازیکنان نامدار، موفق به تغیر آرایش بازی در جریان رقابت نشدند و گویا پس از دریافت گول با سرنوشت نوشته شده به دست خود شان، کنار آمدند.

دور حذفی یک بر شانزدۀ جام ملت های اروپا روز شنبه آغاز شد که در دو رقابت نخست، ایتالیا (۲-۱) اتریش را شکست داد و دنمارک با (۴-۰) تیم فوتبال ویلز را شکست داده راهی دور یک بر هشت این جام شدند.

دومین رقابت روز یکشنبه این جام میان تیم های بلجیم و پرتگال برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG