لینک های دسترسی

Breaking News

ناسازگاری اردن؛ سفر تاریخی نتنیاهو به امارات لغو شد


سفر تاریخی بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل به امارات متحدۀ عرب که قرار بود امروز پنجشنبه ۱۱ مارچ (۲۱ حوت) صورت گیرد، به دلیل "ناسازگاری" اردن لغو شد.

دفتر صدر اعظم اسراییل با نشر اعلامیه گفته است که این سفر به دلیل "مشکلات در هماهنگی پرواز از حریم فضایی اردن" به تعویق افتاده است، اما در اعلامیه تاریخ دیگری برای این سفر مشخص نشده است.

در این اعلامیه که به زبان عبری نوشته شده، آمده است که ناسازگاری اردن، ظاهراً با لغو سفر برنامه ریزی شدۀ شهزاده حسین، ولیعهد اردن به مسجد الاقصا در بیت المقدس پیوند دارد.

اسراییل مانع سفر شهزادۀ اردن به بیت‌المقدس شد. در اعلامیۀ دفتر صدارت اسراییل آمده است که سفر شهزادۀ حسین به دنبال مناقشه در مورد تدابیر امنیتی در ساحه لغو شد. تا کنون مقام‌های اردنی در این مورد واکنش نشان نداده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسراییلی، قرار بود صدر اعظم نتنیاهو با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رهبر امارات متحدۀ عرب در میدان هوایی شهر ابوظبی ملاقات کرده و سپس به بیت‌المقدس برگردد.

امارات متحدۀ عرب و بحرین در سپتمبر سال گذشته با امضای "توافقات ابراهیم" به وساطت دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روابط خود را با اسراییل عادی کرد. سپس، مراکش و سودان نیز به توافقات ابراهیم پیوسته و روابط شان را با اسراییل عادی کردند.

قرار بود صدر اعظم نتنیاهو در ماه فبروری به امارات و بحرین سفر کند، اما این سفر پس از آن به تاخیر افتاد که حکومت اسراییل به خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس، محدودیت‌های سیر و سفر را نافذ کرد.

XS
SM
MD
LG