لینک های دسترسی

Breaking News

معاش کارکنان رستوران‌ها در کالیفورنیا به۲۰ دالر در ساعت افزایش یافت


بر اساس قانون جدیدی که امروز اول اپریل (۱۳ حمل) قابل اجرا است، اکثریت کارمندان رستوران‌های فست فود در ایالت کالیفورنیا حد اقل ساعت ۲۰ دالر معاش دریافت خواهند کرد.

این قانون به کارمندان این رستوران‌ها که در گذشته با معاش خیلی ناچیز کار می‌کردند، امنیت مالی بیشتر فراهم می‌کند.

دموکرات‌ها این قانون را سال گذشته تصویب کرده و پذیرفتند که اکثریت بیش از ۵۰۰ هزار کارکن رستوران‌های فست فود (غدایی که سریع تهیه می‌شود) نوجوانانی نیستند که برای جیب خرج شان کار می‌کنند، بلکه نان آور خانواده‌های شان اند. بیشتر مهاجران تازه وارد در چنین رستوران‌ها کار می‌کنند.

انگرید ویلوریو، مهاجری است که در سال ۲۰۱۹ چند روز پس از رسیدن به ایالات متحده در رستوران مک‌دونالد به کار آغاز کرد. در آغاز او تمام وقت در مک‌دونالد کار می‌کرد، اما اکنون هفتهٔ هشت ساعت در یکی از رستوران‌های فست فود و اوقات دیگر را در سایر جاها کار می‌کند.

ویلوریو افزود: "افزایش معاش به ۲۰ دالر در ساعت عالی است. کاش این امر وقت‌تر تحقق میافت و مجبور نمی‌شدم در جا‌های مختلف مصروف کار‌های متعدد شوم."

اما این قانون، مالکین رستوان‌های زنجیره‌ای فست فود را شاکی کرده است.

الکس جانسن، مالک ۱۰ رستوان انتی‌ این پرتزلس و سنابان در سان فرانسیسکو می‌گوید که فروشات در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته و وی مجبور شده است شمار کارکنانش‌ را کاهش دهد و از والدین‌اش بخواهد در بخش اداری وی را کمک کنند.

او افزود که افزایش معاشات سبب خواهد شد تا وی سالانه ۴۷۰ هزار دالر بیشتر مصرف کند و برای رسیدگی به این معضل نرخ تمام فروشات آن را از پنج تا ۱۵ در صد افزایش خواهد داد یا مجبور خواهد شد شماری از رستوان‌هایش را مسدود کند.

این قانون بر رستوان‌هایی قابل تطبیق است که از مشتریان شان پول بخششی برای کارکنان شان تقاضا نمی‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG