لینک های دسترسی

Breaking News

اعمار میدان هوایی جدید در ننگرهار؛ ارزیابی‌ها آغاز شده است


مشاور ریاست جمهوری افغانستان گفته است که بنا بر تقاضای باشندگان ولایت ننگرهار، قرار است میدان هوایی جدید در آن ولایت ساخته شود.

فاضل فضلی، در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که پس از ارزیابی‌ها، کار عملی ساختن این میدان هوایی تا هشت ماه دیگر آغاز خواهد شد.

قرارداد ۵۶ میلیون افغانی امور ارزیابی میدان هوایی جدید ننگرهار به یک شرکت ایتالیایی داده شده است تا در جریان پنج ماه ارزیابی را تکمیل کند، با اینحال هزینۀ مجموعی ساختن میدان هوایی مشخص نشده است.

آقای فضلی گفته است که هم اکنون ارزیابی ساحه در مربوطات ولسوالی رودات و دشت گمبیری جریان دارد تا جای مناسب برای این میدان هوایی مشخص شود.

به نوشتۀ آقای فضلی، هزینۀ ساختن میدان هوایی جدید ولایت ننگرهار از بودجۀ ملی تامین شده و امور ساخت و ساز آن از سوی واحد عملیاتی ریاست جمهوری افغانستان به پیش برده خواهد شد.

واحد عملیاتی ریاست جمهوری افغانستان پیش از این امور بازسازی قصر دارالامان و قصرهای بالا باغ پغمان را نظارت و مدیریت کرده است.

میدان هوایی کهنۀ ولایت ننگرهار که در ناحیۀ نهم شهر جلال آباد موقعیت دارد، اکنون به پایگاه نظامیان خارجی مبدل شده است.

اکنون به شمول ننگرهار، ولایت‌های لغمان، کنر و نورستان میدان هوایی ندارد که از آن مردم برای پروازهای ملکی استفاده شود. باشندگان این ولایت‌ها برای پروازهای داخلی و خارجی باید از میدان هوایی کابل استفاده کنند.

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار از این اقدام با گرمی استقبال کرده و آن را زمینه ساز فرصت‌های بیشتر اقتصادی برای باشندگان این ولایت خوانده اند.

XS
SM
MD
LG