لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیهٔ اروپا بر ۱۲۱ نهاد و افراد که از تهاجم روسیه بر اوکراین حمایت می‌کنند،‌ تعزیرات وضع کرد


مقامات روز شنبه ۲۵ فبروری (ششم حوت) گفتند که تعزیرات جدید اتحادیهٔ اروپا ۱۲۱ شخصیت حقیقی و حکمی را هدف قرار داده است که شامل فابریکه‌های تولید طیاره‌های بی سرنشین ایران می‌شود.

این اقدام که اواخر روز جمعه و قبل از تصویب رسمی روز شنبه مورد توافق قرار گرفت، دهمین دور تعزیرات اتحادیهٔ اروپا به هدف کاهش منابع مالی و نظامی روسیه است.

تعزیرات جدید که روز جمعه از سوی ایالات متحده و بریتانیا اعلام شد، بازتاب دهندهٔ‌ اعلامیه‌ٔ گروه جی-۷ یا هفت اقتصاد برتر جهان است که در مورد مجازات‌ برای هر کشوری که روسیه را در جنگ آن ترغیب می‌کند، می‌باشد.

اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، گفته است که دور جدید تعزیرات گسترده‌ترین تعزیرات این اتحادیه است که نه تنها ذخایر مهمات روسیه را ضربه می‌زد، بلکه اقتصاد ایران را نیز ضربه می‌زند.

خانم در لاین افزود:‌ "ما همچنین در حال افزایش فشار بر کسانی استیم که تلاش می‌کنند تعزیرات ما را دور بزنند."

اتحادیهٔ اروپا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تعزیرات جدید ۹۶ شخصیت حقیقی و حکمی روسیه را هدف قرار داده است که شامل ادارات دولتی به شمول سه بانک روسیه می‌شود.

بر اساس این اعلامیه، دور جدید تعزیرات چندین نهاد ایران به شمول فابریکه‌های تولید طیاره‌های بی سرنشین (دورن) ایران را هدف قرار می‌دهد، دورن‌هایی که به روسیه ارسال شده و مسکو با استفاده از آن مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده است.

ممنوعیت صادرات کالاهای صنعتی به روسیه که کاربرد دوگانه دارد نیز شامل تعزیرات جدید می‌شود. این اقلام شامل وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه تخصصی، قطعات ماشین آلات، قطعات انجن جت،‌ آنتن ها، جرثقیل ها، درون، عناصر خاکی کمیاب، سرکیت های الکترونیکی و کمره‌های حرارتی می‌شود.

مقامات اتحادیهٔ اروپا گفته اند که تجارت این اقلام که بر اساس شواهد، مسکو از آنها در جنگ اوکراین استفاده کرده است، به بیش از ۱۲ میلیارد دالر امریکایی می‌رسد.

تعزیرات رسانه‌های تبلیغاتی روسیه را نیز هدف قرار داده و مجوز پخش رسانه‌های زبان عربی اسپوتنیک نیوز که تحت کنترول دولت روسیه قرار دارد، به تعلیق میاید. فعالیت اسپتنیک نیوز در اروپا ممنوع شده بود.

تعزیرات جدید کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا را نیز ملزم می‌کند تا گزارش‌های دقیق‌تری درباره دارایی‌های توقیف شده از روس‌های ثروتمند تحت تحریم که از کرملین حمایت می‌کنند، فراهم کنند.

جوسپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اورپا، گفته است که فهرست کامل شخصیت‌هایی که در تعزیرات جدید این اتحادیه شامل است، ناوقت روز شنبه در جریدهٔ رسمی اتحادیهٔ اروپا نشر خواهد شد.

افرادیکه درج این فهرست استند، دارایی‌های آنان در اتحادیه‌ اروپا بسته می‌شود و صدور ویزهٔ این اتحادیه برای آنان منع می‌شود.

بورل گفت: "ما فشار خود را بر روسیه ادامه می‌دهیم و این کار را تا زمانی که نیاز باشد، ادامه می‌دهیم تا اینکه اوکراین از تهاجم وحشیانهٔ روسیه آزاد شود."

XS
SM
MD
LG